יו"ר ש"ס אריה דרעי תקף את יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בריאיון באולפן וואלה! לקראת הבחירות, וטען כי אינו יכול להקים ממשלה כי החרדים לא יצטרפו אליו. "זו סתם הזיה או חלום שווא", אמר דרעי. "הוא אומר שהוא ממשלת החלומות ומסתמך על איזשהו ריאיון של אורי מקלב בגלי צה"ל שאמר שאפשר שגנץ יכנס תחת קווי יסוד של הימין".

יו''ר ש''ס אריה דרעי (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
יו''ר ש''ס אריה דרעי (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)

"צר לי אני באמת מחבב את בני גנץ אבל אנחנו במערכת בחירות וצריך להגיד לציבור את האמת. אני מבין הוא רוצה לקחת קולות מלפיד, מבחינתי ששני הצדדים יצליחו", המשיך דרעי. "אני לא רואה שמהתוצאות של הבחירות הללו גנץ יהיה ראש ממשלה, מירב הסיכויים שנתניהו ראש ממשלה. יש סיכון שלפיד יהיה ראש ממשלה אם יעבור את ה-61 מנדטים, אבל איך גנץ יקים ממשלה? עם מה? לפיד יוותר לו וייתן לו להיות ראש ממשלה? זה חשבון פשוט". דרעי אף הדגיש כי לא ישב עם מרצ והעבודה. "זה המחנה הנגדי", הסביר. "הרי זה ברור שאנחנו הולכים רק עם הליכוד ביחד ועם הגוש שלנו".

עוד התייחס דרעי להצהרתו באו"ם של ראש הממשלה יאיר לפיד ולתמיכתו במדינת שתי המדינות. "מדינת היהודים שייכת אך ורק לעם היהודי", טען דרעי. "לפיד העומד בראש ממשלת מעבר לא לגיטימית שאינה זוכה לאמון העם, מסכן את ביטחונה של מדינת ישראל בכך שמחזיר למרכז הבמה העולמית את השיח המדיני שנעלם בתקופתנו בממשלה. כוונותיו של לפיד ברורות, קידום שיח מדיני פלסטיני בדרך להקמת ממשלת שמאל מסוכנת עם עודה וטיבי".

איימן עודה ואחמד טיבי  (צילום: מרק ישראל סלם)
איימן עודה ואחמד טיבי (צילום: מרק ישראל סלם)

דרעי התייחס גם להתנצלות של יו"ר הבית היהודי איילת שקד על כך שנכנסה לממשלה, וקרא לה לפרוש. "אנחנו בערב ראש השנה, בערב יום כיפור, יהודים בימים הללו נוהגים למחול ולסלוח, אבל עם כל הכבוד יש להפריד בין בקשת סליחה לבין אם באמת היא מצטערת על מה שעשתה לגוש הימין", עקץ דרעי. "היא הולכת עכשיו לגרום נזק גדול לגוש הימין, כיוון שכל הסקרים, היא לא עוברת את אחוז החסימה. אם היא רוצה לחזור בעתיד לימין, העצה שלי - תפרשי בכבוד".

מעבר לכך, יו"ר ש"ס הדגיש כי לא ישתף פעולה עם לפיד, ואמר: "הוא יודע שאנחנו לא פרטנרים". לדבריו, "אני חלוק עליו מאוד, אבל הוא לפחות אומר דברים ברורים, אמיתיים - 'אני אקים ממשלה 61 עם המשותפת'. גנץ וסער, בגלל שהם גם רוצים לקחת קולות מלפיד וגם כדי לקחת את הקול של הימין הרך, הם אומרים דברים שלדעתי חבל - זה לא יתפוס".

לאחר דחיית עתירת התנועה לאיכות השלטון, שדרשה להטיל קלון על דרעי. לטענת יו"ר ש"ס, "זו הייתה עתירה קנטרנית שאין לה שום אחיזה חוץ מלקבל כותרת. לצערי הרב התנועה הזאת מזמן הפסיקה להיות תנועה לאיכות השלטון, היא תנועה לקלקול השלטון".

עוד צפה דרעי כי יהיו עוד עתירות בעניינו. "אני משוכנע שנעמוד בזה", אמר. "כיוון שהעבירות שהודיתי בהן במסגרת עסקת הטיעון כדי לא להיכנס למשפטים ארוכים אלו עבירות שהשופט כתב עליהן שהן הכי מינוריות, ללא שום כוונת רווח ללא שום כוונת זדון. אז לכן אני משוכנע בזה, אבל נחכה ונעבור את זה".