שבוע ימים לאחר הפיצול הדרמטי ברשימה המשותפת ו־40 יום לפני הבחירות, סקר "מעריב־סופהשבוע" מלמד כי אילו הבחירות לכנסת ה־25 היו מתקיימות היום, גוש תומכי נתניהו היה מתחזק ומגיע ל־60 מנדטים, בעוד גוש מתנגדי נתניהו היה נחלש ל־56 מנדטים.

עוד מלמד הסקר כי הרשימה המשותפת של חד"ש־תע"ל של איימן עודה ואחמד טיבי מקבלת 4 מנדטים בלבד, כמו גם רע"ם בראשות מנסור עבאס, בעוד בל"ד מתרסקת מתחת לאחוז החסימה עם 1.2% בלבד. אלו בשורות רעות ל"גוש השינוי".

תמונת המנדטים (צילום: ללא)
תמונת המנדטים (צילום: ללא)

וזאת תמונת המנדטים המלאה מהסקר שנערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר: הליכוד בראשות בנימין נתניהו מובילה בראש, מתחזקת ב־2 מנדטים ועולה ל־33. יש עתיד בראשות יאיר לפיד, למרות מסעותיו המדיניים לחו"ל ופגישותיו עם ארדואן והמלך עבדאללה, מאבדת מנדט ויורדת ל־24.

המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ וגדעון סער שומרת על יציבות עם 12 מנדטים. משתווה אליה במספר המנדטים הציונות הדתית-עוצמה יהודית בראשות סמוטריץ' ובן גביר, שמתחזקת במנדט ועולה ל־12. במגזר החרדי, ש"ס בראשות אריה דרעי עם 8 מנדטים ויהדות התורה בראשות משה גפני עם 7 מנדטים - נותרות ללא שינוי.

בתחתית, שם מתנהלים קרבות הישרדות, נמשכת הנדנדה. העבודה בראשות מרב מיכאלי מתחזקת ועולה מ־5 ל־6 מנדטים, בעוד מרצ בראשות זהבה גלאון נותרת עם 5. אצל שר האוצר, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, צריכה להידלק נורה אדומה שכן, מפלגתו נחלשת ויורדת מ־6 ל־5 מנדטים.

הרשימה המשותפת לחד"ש ותע"ל, בראשות איימן עודה ואחמד טיבי, משלמת את מחיר הפיצול מבל"ד ויורדת מ־6 ל־4 מנדטים בלבד ומשתווה בכך לרע"ם בראשות מנסור עבאס, אף היא עם 4 מנדטים.

מפת הגושים (צילום: ללא)
מפת הגושים (צילום: ללא)

החלוקה מחדש של הקולות כתוצאה מנפילת בל"ד מחזקת את גוש תומכי נתניהו ומביאה אותו ל־60 מנדטים – שעדיין לא מספיקים להכרעה - לעומת 56 למתנגדיו.

מתחת לאחוז החסימה נמצאת הבית היהודי בראשות איילת שקד, שנחלשת מ־2.2% ל־2% בלבד, מה שמלמד על כך שהסליחה שביקשה מציבור תומכיה לא ממש סייעה לסיכוייה.

עוד בסימן היחלשות הדר מוכתר, המשלמת ככל הנראה את מחיר הסתבכותה בסיפור הדירה שברשותה. רשימת צעירים בוערים בראשותה יורדת מ־1.5% ל־0.7% בלבד.

המפלגה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה מקבלת 0.5%, בעוד מפלגת חופש כלכלי בראשות אביר קארה ורשימת עלה ירוק ואוסרת אל־אסלאמייה רושמות נתון של 0.0%.

בבחירות האחרונות לכנסת עמד שיעור ההצבעה הכללית על 67%, בעוד בקרב ערביי ישראל הוא עמד על שפל של 45% בלבד. על פי נתוני הסקר, אחוז ההצבעה הכללי יישמר ואולי אף יעלה. אולם הנתון שלפיו רק 38% מהערבים בטוחים שילכו להצביע ועוד 22% חושבים שיעשו זאת, מלמד על ירידה באחוזי הצבעה במגזר לכיוון ה־40% בלבד, מגמה המחזקת את גוש נתניהו ומחלישה את יריביו.

בסקר השתתפו 715 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך בתאריכים 21־22 בספטמבר 2022. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 3.7%.