קרע עם החרדים? יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הגיע היום (שישי) לביקור בביתו של מנהיג הציבור הליטאי החרדי הרב גרשון אדלשטיין בבני ברק, וספג קבלת פנים שלא ציפה לה כאשר התקבל בקריאות בוז מצד הנוכחים, שקראו לעברו קריאות וכינו אותו "כופר" ו"אפיקורס". 

נתניהו מתקבל בקריאות בוז בבני ברק

קבלת הפנים שספג נתניהו מעט מפתיעה שכן כזכור, רק לאחרונה מנע נתניהו את הפיצול ברשימת יהדות התורה, המייצגת את הציבור הליטאי בחברה החרדית, בתמורה לכך שהסכים לדרישותיהם בעניין לימודי הליבה.

במסגרת ההסכם שנחתם נקבע כי מוסדות החינוך החרדים במסלול המוכר שאינו רשמי ובמסלול הפטור יקבלו תקצוב מהמדינה בגובה של 75% ו-55% (בהתאמה), למרות העובדה שחלקם אינם מלמדים את מקצועות הליב"ה כלל או מלמדים בהיקפים נמוכים.

לפי הדיווחים, נתניהו הבטיח לנציגי יהדות התורה לדאוג לתקציב עתק עבור מימוש ההסכם: הצדדים סיכמו כי במקרה ויו"ר האופוזיציה יקים ממשלה לאחר הבחירות, מערכת החינוך החרדית תקבל תוספת תקציבית משמעותית - מ-1.2 מיליארד ש"ח כיום לשלושה מיליארד ש"ח סה"כ.

למרות כל זאת, בקמפיין הליכוד החליטו להימנע מפנייה למצביעים החרדים ומכוונים קמפיין מתוכנן היטב לציבור הדתי־לאומי, שייצא לדרך בשבת הקרובה. המסר: "הציונות הדתית היא חלק מהנהגת הליכוד ושותפה מלאה בהחלטות לאומיות מכריעות".