ח"כ גבי לסקי (מרצ) שוחחה הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM ובירכה על ההחלטה של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לפסול את ח"כ עמיחי שיקלי מהתמודדות בליכוד: "אי אפשר לצפצף על החוק ולצפות שהוא יעמוד לצידך". 

בפתח הדברים אמרה לסקי כי "קודם כל אני חושבת שההחלטה של השופט הייתה החלטה ברורה כי החוק ברור. לכן כל האנשים שמאוד מופתעים, אז אני לא יודעת על מה מבוססת ההפתעה שלהם. חוק יסוד הכנסת מאוד ברור והוא קובע שח"כ שפורש מסיעתו חייב להתפטר מהכנסת בסמוך לפרישה שלו כדי לאפשר לו להתמודד בסיעה קיימת".

"שיקלי בחר לא להתפטר בסמוך לפרישה שלו. השופט קובע בהחלטה שלו שאפשר היה לראות בו כפורש כבר במהלך הכהונה של הכנסת, והוא גם לא פרש אחרי ההחלטה של וועדת הכנסת אלא 80 יום לאחר מכן. הוא אומר 'החוק מאוד ברור'. אי אפשר לקרוא לזה שהוא התפטר בסמוך, מה גם שתוך כדי זה כל התקופה הזו הוא המשיך להצביע על החלטות גורליות בניגוד לעמדת הסיעה. לכן הוא החליט כפי שהוא החליט". 

על כך שעידית סילמן לא נפסלה אמרה לסקי כי "הוא אמר שבמקרה של סילמן הנושא הוא גבולי ולכן הוא אומר בכלל שמדובר בזכות יסוד אני לא פוסל, ולכן הוא עשה את האיזונים. אותם אנשים שצהלו וסמכו ותמכו בהחלטת בית המשפט העליון שזה קשור לעניין שלהם, פסילת המינוי מזוז, אבל כשמדובר בהחלטה בניגוד למעדה שלהם אז פתאום אנחנו רואים את הלהבות, השנאה וההסתה ברשתות נגד שופט בית המשפט העליון". 

לסקי הוסיפה כי "אני כן חייבת לומר שנרטיב עכשיו של הליכוד זה לומר שההחלטה של השופט זה בניגוד למה שנקבע בבית המשפט המחוזי - שקר מוחלט. בית המשפט המחוזי דחה את העתירה או בעצם שיקלי משך ואין שם החלטה, יש רק אזכור של יועץ משפטי של הכנסת, אבל הם שכחו להוסיף שגם במהלך הדיון וגם בבקשה של היועץ המשפטי של הכנסת היו צריכים לתקן ולומר שההחלטה הזו אינה מחייבת את וועדת הבחירות. לכן זה דבר מאוד חשוב, כי הם מבססים את כל הזעם הקדוש שלהם על ההחלטה של המחוזי. חייבת לומר גם מילה טובה ליועץ המשפטי של מרצ שעשה עבודה נפלאה".

לסקי סיכמה: "זאת הייתה בחירה של שיקלי - הוא יכול היה להתמודד בסיעה שאינה קיימת בכנסת הנוכחית. אי אפשר מצד אחד לצפצף על החוק ומצד שני לצפות שהחוק יעמוד לצידך".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm