בחירות 2022: ח"כ איתמר בן גביר שוחח הבוקר (חמישי) עם סיוון כהן ב-103FM והתייחס לדיווח בישראל היום ולפיו בממשל האמריקאי ישנה דאגה מהאפשרות שהוא ימונה לשר בממשלה העתידית של בנימין נתניהו.

"אני חושב שמי שעומד מאחורי הדברים האלה זה לא אחר מאשר יאיר לפיד. יאיר לפיד וזה אנחנו יודעים לא מהיום, הולך ועובר בקרב גורמים דיפלומטיים בעולם כולו ולפי המידע שאני מקבל, לא רק אני, כל אנשי הגוש, הוא מפציר באותם גורמים לפעול נגד ממשלת הימין. כולם יודעים שאני היום ציר מרכזי. יש לי לא מעט שיחות עם נתניהו, אני יכול להגיד בצורה די מפורשת שהוא רוצה להקים ממשלת ימין מלא מלא, אבל כדי שלא תהיה אי הבנה, אני מסכים לדבר אחד - הבחירות כאן יגזרו על זה שכמה אנחנו נקבל. אם הציונות הדתית ועוצמה יהודית יהיו חזקות אנחנו נרכיב את ממשלת הימין, אם נהיה חלשים אני לא אתפלא על אופציות כאלה ואחרות".

"להגיד 'זה יכול להיות בעיה', מי בעיה? איפה בעיה? סגן נשיא ארה"ב שראה אותי בחברון חיבק אותי, פומפאו, אנשי טראמפ שאני נפגש איתם? אני טוען ואומר את זה בצורה ברורה - יאיר לפיד, ראש ממשלת ישראל, עובר משגריר לשגריר, מסית נגד איתמר בן גביר, ממשלת הימין. אני אומר דבר אחד - הוא הופך אותנו לרפובליקת בננות. אין תקדים שראש ממשלה במדינת ישראל מזמין התערבות אמריקאית, אין דבר כזה. זה חמור מאוד, ראש ממשלת ישראל לא יכול להזמין גורמים פוליטיים להתערב בבחירות. תראו מה קורה כאן", הוסיף.

לדבריו, "אם אני הולך לגורמים בממשל האמריקאי ואומר להם 'תתערבו, תדברו' - זה לפגוע במדינת ישראל. הוא מתדרך שחבר כנסת במדינת ישראל הוא נאצי? ככה הוא מתדרך? יאיר לפיד עמד בכנסת ואמר שאני וסמוטריץ' הצאצאים של יגאל עמיר, הוא עמד בכנסת והשווה אותנו לגדולי הצוררים. אנחנו רואים את המגמה בשמאל, ארץ נהדרת לוקחים מחזמר על היטלר ומדביקים אותי שם זה לא יעזור להם, הם ישמיצו, ישוו לנאצים ויהפכו את העולם נגדי, ותראי מה קורה, העם בישראל אומר את דברו. שאף אחד לא יזלזל בעם ובמדינת ישראל".

איתמר בן גביר (צילום: אבשלום ששוני)
איתמר בן גביר (צילום: אבשלום ששוני)

בהתייחסו לשאלה האם יהיה מוכן לוותר על תפקיד שר, אמר ח"כ בן גביר כי "מהצד של נתניהו אומרים שהידיעה שלך, הם לא מכירים שום אינדיקציה לזה. בלשכת נתניהו אומרים שזה קשקוש בכלל אבל אני אומר לך עוד דבר - נתניהו מכחיש, הוא אומר לי 'איתמר אני רוצה ממשלת ימין, לעשות כאן שינויים, להביא ביטחון לתושבי מדינת ישראל'. לא זכור לי שאמרתי שאני רוצה להיות השר לביטחון הפנים או המשפטים, אני כן רוצה להיות שר משפיע, לדאוג לביטחון של האזרחים ברחובות, לדאוג לחסינות לחיילים שלנו, לעשות שינויים במערכת המשפט, להפוך להיות בעלי הבית של מדינת ישראל". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm