סגן יו"ר ועדת הבחירות מטעם הליכוד, עורך הדין אילן בומבך, טען היום (חמישי) בוועדת הבחירות המרכזית כי אין סעיף אשר מקנה לשופט יצחק עמית את הסמכות לפסול את מועמדותו של ח"כ עמיחי שיקלי בבחירות, במסגרת רשימת הליכוד לכנסת. עוד הוסיף עו"ד כי סעיף 63 לחוק הבחירות לכנסת מעניק את הסמכות הנ"ל לוועדת הבחירות ולא ליו"ר. 

החלטה דרמטית: עמיחי שיקלי נפסל מהתמודדות בליכוד

השופט עמית היה מופתע, לא כפר בכך וטען שזה היה הנוהג במשך השנים, אך בומבך הסביר לו שנוהג אינו יוצר סמכות, ועצם העובדה שהטענה לא הועלתה על ידי איש איננה מעניקה לו סמכות. כאשר השופט לא ענה, ח"כ משה ארבל הצטרף לטענתו של עורך הדין ועוד רבים מחברי הוועדה. בסופו של דבר השופט יצחק אמר להם לטעון בערעור לבית המשפט העליון.  

בתוך כך, ח״כ גבי לסקי פנתה בשם סיעת מרצ לשר המשפטים, שר הבט״פ וליועצת המשפטית לממשלה בקריאה לתגבר את האבטחה סביב יו״ר ועדת הבחירות ושופטי העליון למול ההסתה המשתוללת נגדם ברשת מאז קיבלו את ההחלטה נגד שיקלי אתמול בערב. 

כזכור, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, פסל אתמול את עמיחי שיקלי מהתמודדות ברשימת הליכוד במערכת הבחירות הקרובה. שיקלי כיהן בעבר במפלגת ימינה, אך התפטר ממנה לאחר חילוקי דעות משמעותיים. הוא שוריין במקום ה-14 ברשימת הליכוד לכנסת ה-25. בהחלטה קבע יו"ר הוועדה כי "לא ניתן לראות בו כמי שהתפטר סמוך לפרישתו, לכן אינו כשיר להיכלל ברשימת הליכוד". בליכוד תקפו את ההחלטה ובהודעתם נכתב: "הליכוד רואה בהחלטה האבסורדית הזאת פגיעה חמורה בדמוקרטיה - נערער לעליון".