יו"ר האופוזיציה ומפלגת הליכוד בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) להחלטתה של ועדת הבחירות המרכזית לפסול את חבר הכנסת עמיחי שיקלי ואת רשימת בל"ד מלהתמודד בבחירות לכנסת ה-25 באירוע בלוד.

החלטה דרמטית: עמיחי שיקלי נפסל מהתמודדות בליכוד
ועדת הבחירות המרכזית פסלה את התמודדות בל"ד בבחירות לכנסת

נתניהו אמר כי "ועדת הבחירות מנסה להפיל את שלטון הימין עוד לפני הבחירות. פוסלים את שיקלי אבל משאירים את מיכל שיר. פוסלים את עמיחי שיקלי ומשאירים את אחמד טיבי שאומר שנסראללה הוא מופת ודוגמה. פוסלים את בל״ד אבל משאירים את טיבי ואת איימן עודה, כי זה משחק מכור שמטרתו להפיל את הימין ולהשאיר את השמאל. אני פונה לראש הוועדה - למה לשחק? תעשו את המקפצה: תפסלו את הליכוד וחלאס. זה לא משפט, זה לא צדק, זה משחק מכור פוליטית ואנחנו ניתן לזה תשובה אחת בקלפי, בכל הכוח".

אתמול פסל יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, את ח"כ שיקלי מהתמודדות ברשימת הליכוד במערכת הבחירות הקרובה. שיקלי כיהן בעבר במפלגת ימינה, אך התפטר ממנה לאחר חילוקי דעות משמעותיים. הוא שוריין במקום ה-14 ברשימת הליכוד לכנסת ה-25.

עמיחי שיקלי  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
עמיחי שיקלי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

שיקלי אמר בתגובה: "החלטה שערורייתית, השופט יצחק עמית הוא פוליטיקאי בגלימה. העיקר שדבקתי בדרך ושמרתי על עקרונותיי".

בהחלטה קבע השופט עמית, כי לא ניתן לראות בו כמי שהתפטר סמוך לפרישתו, לכן אינו כשיר להיכלל ברשימת הליכוד". בליכוד תקפו את ההחלטה ובהודעתם נכתב: "הליכוד רואה בהחלטה האבסורדית הזאת פגיעה חמורה בדמוקרטיה - נערער לעליון".