סקר מנדטים של "עכשיו 14" ומכון הסקרים ״דיירקט פולס״ מציב את גוש הימין פעם נוספת על 62 מנדטים מול 58 בלבד של גוש לפיד והמפלגות הערביות. עוד קבע הסקר, כי פרישה של יו"ר הבית היהודי שרת הפנים איילת שקד לא תשנה את מפת הגושים.

החלטה דרמטית: עמיחי שיקלי נפסל מהתמודדות בליכוד
שקד שוללת משא ומתן לפרישה ותוקפת: "לסמוטריץ' אין מה למכור

מהסקר עולה, כי מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו מתחזקת במנדט ועולה ל-34 מנדטים. יש עתיד בראשות ראש הממשלה יאיר לפיד שומרת על כוחה ומתייצבת על 23 מנדטים ואילו המחנה הממלכתי בראשותו של בני גנץ מקבלת 13 מנדטים.

על פי הסקר, הציונות הדתית ועוצמה יהודית בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר מקבלת 11 מנדטים. ש"ס בראשות אריה דרעי עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 7. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מקבלת 6 מנדטים ומפלגת העבודה, מרצ, חד"ש-תע"ל ורע"מ מקבלות 4 מנדטים כל אחת.

עוד עולה מהסקר, כי מפלגת הבית היהודי בראשות איילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.4% בלבד. בל"ד, שמועמדותה לבחירות לכנסת נפסלה היום על ידי וועדת הבחירות המרכזית, מקבלת 1.49%.

הסקר גם בדק כיצד תראה מפת הגושים במידה ושקד תחליט שלא להתמודד בבחירות: הליכוד תרד ל-34 מנדטים, הציונות הדתית-עוצמה יהודית תעלה ל-12 ואילו על שאר המפלגות ההחלטה לא תשפיע.

בנוסף נשאלו המשתתפים בסקר מי המועמד המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה. ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, קיבל 50% לעומת 37% בלבד של ראש הממשלה יאיר לפיד. 13% השיבו כי שר הביטחון בני גנץ הוא המתאים ביותר לתפקיד.

בנוסף בדק הסקר כיצד תשפיע פסילתו של חבר הכנסת לשעבר עמיחי שיקלי על ההצבעה למפלגת הליכוד בבחירות הקרובות. 60% השיבו כי הם כלל לא מצביעים לליכוד, 25% אמרו כי פסילתו של שיקלי תחזק את התמיכה בליכוד ואילו 13% השיבו כי הפסילה לא תשפיע על התמיכה בליכוד. 2% מכלל הנשאלים השיבו כי פסילתו של שיקלי תחליש את התמיכה בליכוד.