הורים של תלמידים בתיכון בן גוריון בנס ציונה ניסו עד הבוקר (ראשון) לבטל את הרצאתו של יו"ר משותף של ח"כ איתמר בן גביר בפני תלמידי בית הספר. למרות התנגדות ההורים, בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראה בן גביר כשהוא מתקבל בתשואות רמות על ידי התלמידים. 

מהומה בעקבות ביקור בן גביר בתיכון ברמת גן, תלמידים צעקו למפגינים: "שיישרף לכם הכפר"

ח"כ בן גביר שוחח עם ניסים משעל וגולן יוכפז ב-103FM והתייחס לתקרית: "שמעתי את הטענה שיש לי עבר פלילי ואני לא יכול להיות בבית ספר, אבל מי שטען את זה כנראה שלא מכיר את עולם המשפט - העבר הפלילי הוא מלפני 20 שנה ובמה מדובר? מדבקה עליה כתוב 'כהנא צדק'. כן, זה העבר הפלילי הכל כך מסעיר".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"השאלה העקרונית כאן היא לא הסיפור המשפטי, אלא השאלה - איך עופר כסיף יכול להיות בבתי ספר ואני לא? יש נגדו חקירה עכשיו, הוא תקף חיילי צה"ל. הוא מככב בכל הפאנלים, הוא יכול להיות ואני לא. למה? כי רוצים לסתום לי את הפה. קיבלתי עכשיו 30 או 40 הודעות מהתלמידים שקוראות לי לבוא, אבל רוצים למנוע מהם לשמוע אותי. אם מישהו בהנהלה חושב להשתיק אותי, אני רואה את זה בחומרה. אני בדרך ואני מתכוון להגיע לשם. אולי הגיע הזמן שיסמכו יותר על התלמידים החכמים וההורים החכים שלהם. מה זה פה, רפובליקת בננות? מי קבע שאיימן עודה יכול להיות כאן ואיתמר בן גביר לא? איפה הדמוקרטיה וחופש הביטוי?", הוסיף.

לדבריו, "אנשי השמאל מאוד לא רוצים אותי, לכן מסיתים ופועלים נגדי. רק אתמול זרקו לי בקבוק תבערה על הלשכה וחבל שאף אחד לא מדבר על זה. כל חבר כנסת אחד שהיה קורה לו דבר כזה, היו פותחים את החדשות עם הכותרת הזאת, אבל לא כשזה קורה לאיתמר בן גביר. עושים לי דלגיטימציה מתוך מטרה למנוע את ההתחזקות שלי. אולי הגיע הזמן שהתקשורת תעשה חשבון נפש".

יו"ר משותף של ועד ההורים, ינון שרז, התייחס לדברים וטען: "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם הנהלת בית הספר. אנחנו מבינים שהולך להיות אירוע דמוקרטי שאנחנו תומכים בו, בנושא הבחירות עם פאנל שבו יהיו נציגים ממפלגות שונות וביניהם גם איתמר בן גביר שכולנו יודעים שהוא לא נפסל והמפלגה שלו אושרה והוא רץ בבחירות. מספר הורים פנו ושאלו 'איך יכול להיות שהוא מגיע לפאנל כזה בבית הספר?' הטענה בהתחלה הייתה שאסור לפי חוזר מנכ"ל להביא כל אדם שמעודד גזענות וכל אמירה שהיא נגד אוכלוסייה כזו או אחרת".

"בדקנו את הנושא הזה, הבנו בסופו של דבר שיש סעיף בתוך חוזר מנכ"ל שמדבר על רישום פלילי, שאדם שיש לו רישום פלילי בתקופת בחירות, כל איש ציבור שיש לו רישום פלילי לא יכול להגיע. ועד ההורים באופן עקרוני מעודד את האירוע, תומך בו, אין לנו שום בעיה, הדבר היחיד מבחינתנו הוא חוזר מנכ"ל, ההורים לא כפופים אליו, בית הספר כפוף אליו", הוסיף.

בסיום הבהיר: "אני בעד שכל אדם שרשאי במדינת ישראל לרוץ לכנסת יגיע וידבר ויציג את דעתו בפני התלמידים. מי שיש לו דעה חיובית, שיתמוך, מי שיש לו דעה שלילית, שיביע אותה. הכול בסדר, זו דמוקרטיה וזה פלורליזם. האירוע מתקיים, ניתן אישור של משרד החינוך. ברגע שאישרו את זה, מבחינתנו זה כשר". 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM