שרת הפנים ויו"ר מפלגת הבית היהודי, איילת שקד, שוחחה הבוקר (ראשון) עם ינון מגל ויריב אופנהיימר ב-103FM, והבהירה כי "מי שראוי להיות ראש הממשלה הבא הוא בנימין נתניהו". על מירוץ הבחירות, אמרה שקד: "אנו עובדים קשה ונלחמים, נראה שאנו עולים בסקרים ומתחזקים. יש הרבה מאוד מצביעים שהם לא סמוטריץ' ולא נתניהו, והבית שלהם אצלו. בלי הבית היהודי אין לנתניהו ממשלה, כדאי שהוא יבין אנחנו עולים ומתחזקים בסקרים". 

שקד עולה להתקפה: "נתניהו, השנאה האישית שלך מסכנת את גוש הימין"

כשנשאלה על המצב בסקרים, השיבה: "אנו נעבור את אחוז החסימה, מה שחשוב זו המגמה ואנחנו במגמת עלייה בכל הסקרים, הציבור חוזר הביתה. ברגע שאנחנו במגמה חיובית, אנחנו נעבור. לא משנה כמה מנדטים יהיו לסמוטריץ' ובן גביר או לנתניהו, מה שמשנה זה האם לבית היהודי יהיו ארבעה מנדטים שיעשו את ההבדל בין ממשלת ימין מתפקדת או מערכת בחירות שישית". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בהמשך, הוסיפה: "גנץ ואיזנקוט הם אנשי שמאל, אין להם יכולת להקים ממשלה. זה עלבון לאינטליגנציה, לא היה שר משפטים שעשה יותר ממני - צריך לחזור בו. מי שראוי להיות רה"מ הבא זה נתניהו. ב־2019, כשלא עברנו את אחוז החסימה, אמרתי לאחד האנשים של נתניהו שהוא מקריב את הגוש. נתניהו לא שינה את דעתו ובאמת לא הייתה לו ממשלה. עכשיו הוא חוזר על אותה הטעות שוב - שייתן לי לעבוד, אני יודעת לעבוד, יש ציבור שלא יצביע לנתניהו וסמוטריץ', והוא צריך לבוא אליי". 

על ראש הממשלה יאיר לפיד, טענה: "הוא ראש ממשלה בתקופת מערכת בחירות. אם אתם שואלים אותי מי צריך להיות ראש ממשלה אחרי מערכת הבחירות? הנה אני אומרת את זה - מי שראוי להיות ראש ממשלה הבא, זה נתניהו. יש לי הרבה מאוד ביקורת עליו גם בתחום האידאולוגי וגם בתחום האישי, אבל בסופו של דבר הוא עומד בראש מפלגת הימין הגדולה ביותר. לכן, הוא זה שצריך להיות ראש הממשלה הבאה. עם זאת, לא תקום ממשלת ימין בלי הבית היהודי, הוא לא יצליח לעשות זאת בלעדינו".

לסיכום, התייחסה למחנה הממלכתי ולשותפה לשעבר מתן כהנא, והבהירה: "מדובר במפלגת שמאל וצר לי שמתן החליט להצטרף אליה. זו מפלגת שהתנגדה להתיישבות הצעירה ושבראשה עומדים שני אנשים שרוצים הקמת מדינה פלסטינית. זה לא בית לאנשי הימין ובטח שלא לציונות הדתית. זאת מפלגה שמאלנית עם טרמינולוגיה של מפלגה שמאלנית".   

מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה לדברי איילת שקד: "קול לשקד הוא קול להחזרת נתניהו לשלטון בממשלה קיצונית עם בן גביר וסמוטריץ'. המחנה הממלכתי הוא בית לציבור הציוני דתי שמעוניין בממשלה ממלכתית".

‏גורמים בליכוד מסרו בתגובה לטענות שקד: "אין נגד איילת שום דבר אישי, הכל לפי המספרים - לאיילת אין שום סיכוי לעבור, כל סקר מראה את זה. ההתמודדות שלה מסכנת ממשלת ימין".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני