יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הביע בימים האחרונים בשיחות סגורות חשש מכך שיו"ר הבית היהודי, שרת הפנים איילת שקד, תנסה "לסחוט" ממנו את ראשות הממשלה אם תעבור את אחוז החסימה ותיכנס לכנסת הבאה. "אסור להאמין לה. אם היא תעבור עם ארבעה מנדטים, היא תנסה לסחוט ממני את ראשות הממשלה כמו בנט, לכן אסור לתת לה לעבור", אמר נתניהו בשיחות עם גורמים בליכוד ובמערכת הפוליטית.

שקד בהצהרה חד משמעית: "נתניהו ראוי להיות ראש הממשלה הבא"

בליכוד השיקו בשבוע שעבר קמפיין ממוקד נגד שקד תחת הכותרת "איילת לא עוברת ,"זאת בהמשך למגמה הברורה בסקרים בחודש האחרון בהם היא מקבלת בין 1.5-2% תמיכה ורחוקה מאחוז החסימה. מטרת הקמפיין היא לכרסם בתמיכה של שקד ולגרום לה לפרוש מהמרוץ, כדי לא לבזבז עשרות אלפי קולות שחלקם עשויים לעבור לליכוד אם היא לא תתמודד לבסוף.

בקמפיין הליכוד אומרים שמנתונים ומחקרי עומק עולה שלשקד אין סיכוי לעבור את אחוז החסימה ולכן היא מסכנת את גוש הימין כולו. ח"כים בליכוד וגורמים פוליטיים אחרים שהעלו בפני נתניהו את הטענה של שקד, שלפיה אם היא תעבור היא תשלים את הרוב הדרוש להקמת ממשלת ימין, שמעו ממנו את החשש ששקד תעשה "מעשה בנט" ותנסה להשתמש במעמדה כלשון מאזניים כדי להגיע לראשות הממשלה עם ארבעה מנדטים.

שקד, בינתיים, מתנגדת בתוקף ללחצים לפרוש ומצהירה שהיא מתמודדת עד הסוף, אך בליכוד ובציונות הדתית מפעילים במקביל לחצים על מספר 2 ברשימת הבית היהודי, ראש עירית גבעת שמואל יוסי ברודני, להודיע על פרישה, כדי להחליש את שקד ולאלצה ללכת בעקבותיו.

בליכוד הכחישו. "הפרסום אינו נכון. איילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה ואין לה שום סיכוי לעבור. שקד אומרת שהיא דואגת למחנה הימין אבל בפועל היא שוב מסכנת את הימין ומעבירה קולות לגוש השמאל. קול לאיילת הוא קול לפח", נמסר.