ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס היום (שני) לביקורת שהושמעה כלפי ההסכם המתגבש עם לבנון, וציין כי "אני מבין את התסכול של אלה שעשר שנים לא הצליחו להשיג הסכם כזה, אבל זו לא סיבה להתגייס לתעמולה של נסראללה והחיזבאללה. ממשלת ישראל תמשיך לעבוד בשקט כדי לסגור את ההסכם לטובת עם ישראל ומדינת ישראל".

דרמה בעיצומם של המגעים: ראש צוות המו"מ לשיחות עם לבנון התפטר מתפקידו

גורמים בסביבת רה"מ לפיד: "המתקפה של נתניהו על ההסכם עם לבנון - מתנה פוליטית"

כמו כן, פירט לפיד על מתווה ההסכם, והסביר כי ישראל תקבל: "100% מצרכי הביטחון כפי שהוגדרו בידי מערכת הביטחון, 100% ממאגר כריש עם 100% מההכנסות לאזרחי ישראל. ואפילו אחוזים מההכנסות של שדה הגז בלבנון".

ראש הממשלה יאיר לפיד משיב לטענות נתניהו על הסכם הגז עם לבנון (צילום: רועי אברהם, לע"מ)

בתוך כך, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו קיים מסיבת עיתונאים במצודת זאב בתל אביב, בצל הסכם המים הכלכליים שמתגבש עם לבנון - עליו מתח ביקורת חריפה. בפתח דבריו הצהיר נתניהו: "אנחנו נמצאים בתקופה מסוכנת - בגלל הממשלה המסוכנת של לפיד וגנץ בתמיכתו של טיבי, ישראל נמצאת בסכנה גדולה".

"הגיע הזמן להגיד חלאס. הסכם הכניעה של לפיד איננו חוקי ולא יחייב אותנו. במשך עשר השנים האחרונות של כהונתי, סירבתי להיכנע לתכתיבים של נסראללה. תוך שלושה חודשים אחרי איום אחד של נסראללה לפיד נכנע בבושת פנים. הוא נתן את כל מה שחיזבאללה דרש - חיזבאללה דרש ולפיד נתן", הוסיף. 

עוד תקף: "נסראללה מקבל שטח ריבוני של מדינת ישראל, בשיווי מיליארדי דולרים. מה אתם חושבים שהוא יעשה איתם? הוא ישתמש בכסף הזה כדי לרכוש טילים ורקטות שיכוונו לעבר ישראל. זו כניעה מבישה לטרור". עוד הוסיף: "אם לפיד מתנהל כך מחזיבללאה זה לא מפתיע שהוא מתמנהל כך מול הפטרון שלה איראן".

לטענתו, ההסכם הזה לא מחייב ממשלה בראשותו, "הוא לא חוקי כי כדי למסור שטח ריבוני של ישראל צריך או רוב בכנסת או משאל עם". עוד ציין: "כשראש הממשלה לפיד נכנע בצורה כל כך מביכה לאיום של נסראללה. ישראל לא יכולה להביא להם הזדמנות שנייה, חלאס הזדמנות אחת הספיקה. בעזרתכם נקים ממשלת ימין חזקה ויציבה, שתתמודד עם יוקר המחיה ותשיב את הגאווה הלאומית שאנחנו ראויים לה".

בתגובה לדברי נתניהו, מיש עתיד נמסר: "ביבי מיישר קו עם נסראללה ומוכן לסכן אינטרסים ביטחונים לאומיים רגישים לטובת האינטרסים האישיים שלו, אין לו קווים אדומים והוא לא יהסס לפגוע בבטחון ישראל - אם זה משרת אותו תקשורתית. בזמן שנתניהו ממשיך בקמפיין חסר אחריות, רה״מ לפיד מנהל את המדינה, ופותר משברים שהיו תקועים במשך שנים".