סבב הבחירות החמישי קרב, וחבר הכנסת מתן כהנא, חבר ברשימת המחנה הממלכתי, שוחח היום (שני) עם גיא פלג ואריה אלדד ב-103FM על הדרך בה לטענתו גנץ יוכל להקים את הממשלה החדשה. בנוסף, התייחס גם לעימות הפוליטי שנוצר בשל הסכם הגבול הימי מול לבנון וציין: "אני לא בקיא בפרטי ההסכם, אך סומך על בני גנץ".

המגישים ציינו כי רה"מ לפיד התראיין ל"כיכר השבת" ונשאל: "האם הוא יסתמך על רשימה המשותפת בבואו להרכיב את הממשלה הבאה, והאם היא פרטנרית להקמת הממשלה". הם הוסיפו כי מתוך דבריו "זהו תסריט שבא בחשבון", ושאלו את כהנא: "אתם השותפים הוודאיים שלו, אז איך אתה מתייחס לזה?"

על כך הוא השיב: "אנחנו בפירוש לא נסתמך על המשותפת לא מבפנים ולא מבחוץ". הוא התייחס להבדלים בית הרשימה המשותפת לרע"מ ואמר: " רע"ם עשו מהלך, ומי שזיהה את זה ראשון הוא נתניהו. עבאס אמר בצורה אמיצה שהוא מקבל את העיקרון שהמדינה היא יהודית ודמוקרטית. אני לא יודע להגיד לך אם הוא קם כל בוקר ואומר הלל משמחה שיש פה מדינה יהודית דמוקרטית, אבל הוא קיבל את העיקרון. לכן, הם יכולים להיות חלק מהקואליציה".

טיוטת ההסכם הימי עם לבנון הועברה ביום שבת האחרון לישראל וללבנון לבחינה לקראת החתימה הצפויה. ראש הממשלה, יאיר לפיד, אמר על הסכם הגז המתגבש כי "הוא שומר על האינטרסים של ישראל". עם זאת, יושב ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, טען: "זו כניעה מבישה לאיומי נסראללה". 

לפיד: "מבין את התסכול של אלה שלא הצליחו להשיג הסכם"; נתניהו יקיים מסיבת עיתונאים
דרמה בעיצומם של המגעים: ראש צוות המו"מ לשיחות עם לבנון התפטר מתפקידו

"אני לא בקיא בפרטי ההסכם" אמר חבר הכנסת. "כל שאני יודע זה שהוא צריך להגיע לאישור הקבינט, ואישור הממשלה. אני סומך על בני גנץ שישמור על האינטרסים הביטחוניים והמדיניים של ישראל כשזה יגיע לאישור הקבינט". 

"מה באשר לוויתור על שטחים שהם על פי חוק מ־1953 הם שטח המדינה?", שאלו מגישי התכנית. כהנא חזר: "אפשר להמשיך לדון בזה, אבל איני בקיא בפרטים". הוא המשיך: "אם מדובר בוויתורים כאלה ואחרים, צריך לבדוק האם זה מותר על פי חוק. כאמור, אני סומך על בני גנץ שידע לתמוך באינטרסים שלנו".

הוא התייחס לאיומי נסראללה ואמר: "אני לא מציע לאף אחד מאיתנו להתרגש מהאיומים. אנחנו לא מנהלים את המדיניות של מדינת ישראל בהתאם לאיומיו, רחוק מכך. אנחנו פועלים לפי האינטרסים של מדינת ישאל. ההתבטאויות של מר נתניהו הן חסרות אחריות. זה מבטא את כל הדרך שבה הוא מתנהל שבשנים האחרונות"

ראש הממשלה יאיר לפיד משיב לטענות נתניהו על הסכם הגז עם לבנון (צילום: רועי אברהם, לע"מ)

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM