המשטרה הודיעה היום (שלישי) כי היא שוקלת לפנות ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה נגד חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית). זאת, לאחר שלטענתה הגיע לבית הקברות המוסלמי בעיר העתיקה במטרה לתקוע בשופר ושם ניצל את חסינותו לרעה ונטל מאדם שעוכב, את נשקו שלא כדין. כאמור, חומרים אלו יבדקו ויבחנו על ידי המשטרה, ונמסר כי ככל שיימצא לנכון, תפנה המשטרה ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה לפתוח נגדו בחקירה.

המקרה החל לאחר שחבר הכנסת מסיעת הציונות הדתית וחבר כנסת נוסף הגיעו היום יחד עם אנשים נוספים לבית הקברות המוסלמי בסמוך לשער הרחמים, על מנת לתקוע בשופר. לאחר הגעתם, קצין המשטרה שהיה במקום, הסביר להם כי עליהם לנהוג בהתאם להחלטת בית המשפט המחוזי, אשר קבע את המקום המדויק בו מותר לתקוע בשופר בסמוך לבית הקרבות. לטענת המשטרה, הקבוצה שהתכנסה לא נשמעה להוראות השוטרים "והחלה בפרובוקציה מכוונת במקום".

בתוך כך, לאחר שהקבוצה הייתה כבר בתוך בית הקרבות המוסלמי, המשטרה עיכבה שלושה מחברי הקבוצה שהגיעו יחד עם חברי הכנסת. בעת העיכוב, אחד החשודים שנשא נשק ברישיון, התבקש למסור את נשקו האישי לשוטר, אך סירב. לאחר מכן, חבר הכנסת שמחה רוטמן הציע לשמור לחשוד את נשקו, על אף שהובר כי אסור לעשות זאת. על אף האיסור, נטל ח"כ רוטמן את נשקו של החשוד, ורק בהמשך הגיע לתחנת המשטרה בשכם ומסר את הנשק לשוטרים.