פחות מחודש נשאר עד סבב הבחירות החמישי, ושרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, שוחחה הבוקר (חמישי) עם יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM על הבחירות הקרבות, ואיך לדעתה מורכבת הממשלה שלדעתה צריכה להתגבש. בנוסף, ראשי מכללות הצפון הביעו את זעמן והודיעו כי הם מתכוונים להגיש עתירה לבג"צ נגד החלטת המל"ג לאשר את פתיחת האוניברסיטה החדשה בגליל, על בסיס המכללה האקדמית תל חי ואיחוד עם מכון המחקר מיג"ל. זאת, מתוך תקווה שהוא ידחה את החלטת המל"ג עד לאחר הבחירות.

"אני מנסה לאזן בין הדברים", אמרה שאשא ביטון, "אני מנסה לעשות דברים במקביל. האזרחים משוועים ליציבות של איזו שגרה, למישהו שיבוא ויציל אותנו מהלופ שאנחנו נמצאים בו בשנים האחרונות, והתשובה היא אחת: רק בני גנץ והמחנה הממלכתי יכולים לעשות את זה. בנובמר יהיו שתי אפשרויות, או נתניהו ובן גביר בממשלה קיצונית ומסוכנת לישראל, או גנץ שיכול להביא את כל חלקי הבית לכדי ישיבה משותפת, וכך ייצר יציבות ושגרה למדינת ישראל". 

על השאלה "מי יצטרף לממשלה של גנץ, שלא מוכן לשבת עם לפיד והאחרים?", היא השיבה: "החיבורים שהוא עשה בתוך המחנה הממלכתי משקפים את החברה הישראלית. אנשים מהימין ומהמרכז, יש לנו גם דופן שמאלי, אנחנו מאגדים מנעד רחב. יש לנו יכולת לפנות לקהלים רחבים בתוך החברה הישראלית וגם לחבר כמה שיותר מפלגות בתוך הכנסת כדי שיהיה אפשר לייצר את זה".

היא המשיכה: "אם היינו רוצים לשבת עם נתניהו, היינו יכולים להתפשר - לשבת עם נתניהו בממשלה חלופית. סער וגנץ קיבל אין ספור הצעות להיכנס לממשלה חלופית ולא עשינו את זה. אנחנו יצאנו לבחירות כי לא הסכמנו לשבת עם נתניהו בממשלה חלופית, זה לא אישי. מה שקרה איתו במפלגת הליכוד, שלא רצו להחליף שלטון אלא להחליף משטר, כל ההתבטאויות שלהם לא נכונות למדינת ישראל, אנחנו רוצים שקט לאזרחים ורוצים הלחזיר את הממלכתיות".

בנוסף, השרה התייחסה להתחייבות נתניהו לחרדים בנושא לימודי הליבה ואמרה: "זו פעם נוספת שבשביל האינטרס האישי שלו הוא מוכן למכור הכל, והפעם זה את הילדים של המגזר החרדי".

היא התייחסה לנושא המכללות ואמרה: "זה נושא מאוד חשוב, לא רק ברמה האקדמית, אפילו ברמה הלאומית. שנים מדברים על כך שצריך לחזק את הצפון. כל הנסיונות עלו בתוהו, יש פה דבר אחד שמשנה את חוקי המשחק והוא אוניברסיטה בגליל. אני הקמתי וועדה שתקבע מהו המודל הנכון לה, ישבה הוועדה והגיעה למסקנה שזה תל חי ומיג"ל, וזה הדבר הנכון ביותר. אנחנו חייבים להשאיר בתוך המרחב הגלילי את כל האפשרויות האקדמיות, אנחנו יוצרים מרחב גדול של אפשרויות אקדמיות. זה לא מחליש את המכללות, אני חושבת שזה מחזק אותן. האינטראקציה תעצים את כל מי שנמצא שם".