בצל הסכם הגבול הימי בין ישראל ללבנון והפרות הסדר האלימות שאירעו במזרח ירושלים, ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, מסר היום (חמישי) הצהרה לתקשורת ובה תקף בחריפות את ראש הממשלה, יאיר לפיד. לדבריו, "כשנכנעים לנסראללה בלבנון, מקבלים מהומות בירושלים".

בפתח דבריו, אמר נתניהו כי "אני מבקש לחזק את אנשי ונשות כוחות הביטחון שפועלים בשטח. אני מבקש לחזק גם את אזרחי ישראל על כושר העמידה והחוסן שלהם. בימים האחרונים אנחנו רואים אובדן שליטה מוחלט, הן בירושלים והן בצפון השומרון. יהודים שעולים לרגל לכותל בחג הסוכות, מותקפים על ידי המון פורעים מוסת ומשתולל".

הפרות סדר אלימות בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
הפרות סדר אלימות בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

ראש האופוזיציה המשיך, וטען כי "האזרחים שלנו מפחדים ללכת ברחובות ירושלים בירתנו. משפחות עם ילדים קטנים עוברות לינץ׳ בעיר הבירה שלנו. אלה מראות שאנו לא יכולים להרשות לעצמנו. יש לכל זה סיבה פשוטה: כשנכנעים לטרור - מקבלים טרור. כשהטרור פוגש חולשה והתרפסות - הוא רק מתגבר".

כאמור, דבריו של ראש האופוזיציה מגיעים לאחר לילה אלים במזרח ירושלים. החל משעות הערב המאוחרות, הפרו ערבים את הסדר ולקחו חלק בהתפרעויות אלימות במוקדים רבים במזרח ובצפון העיר. בין היתר, נרשמו יידוי בקבוקי תבערה ואבנים, ירי זיקוקין, שריפות פחים, חסימות צירים וניסיונות לפגוע בכוחות הביטחון. במקביל, הפעילות המשטרתית נמשכת במקביל בגזרת שועפאט. 

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן סיכם את אירועי הלילה ואמר: "לוחמי ולוחמות משמר הגבול ימשיכו לפעול בנחישות נגד מפרי הסדר האלימים בכדי לשמור על ביטחון הציבור. אנחנו עם כוחות מתוגברים ומיומנים בגזרת ירושלים ויהודה ושומרון בכדי לטפל באירועים בעוצמה ומקצועיות".