שתיים מהדרישות של מפלגת "הציונות הדתית", שתשיק מחר את תוכנית "חוק וצדק" לתיקון מערכת המשפט ולחיזוק הדמוקרטיה הישראלית, פורסמו הערב (שני) ב"חדשות 12". המפלגה שבראשה עומד חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', אשר תרוץ בריצה משותפת עם "עוצמה יהודית" שבראשה עומד חבר הכנסת איתמר בן גביר, תציג מצע מפורט בכל הנושאים הדורשים תיקון במערכת המשפט בישראל, שהמפלגה תקדם בממשלה הבאה.

"התבטאות של שיגעון גדלות": שקד תוקפת את סמוטריץ' - וזו הסיבה

במסגרת הפרסום כאמור, נחשפו שתיים מהדרישות של המפלגה. האחת נוגעת לביטולה של עבירת המרמה והפרת האמונים - עבירה שלפי מפלגת הציונות הדתית הנה מעורפלת ובעטייה "נתפרו" תיקים לפוליטיקאים לא מעטים, בהם ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו.

הדרישה השניה היא שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים באופן שיהיה רוב לפוליטיקאים בוועדה. זאת, בשונה מהמצב כיום, לפיו יש להם רק ארבעה מתשעה.

שר המשפטים גדעון סער צייץ בטוויטר: "במו״מ הקואליציוני ב-2019 הציע סמוטריץ׳ לשנות את חוק חסינות חברי הכנסת. עכשיו הוא מציע את ביטול עבירת המרמה והפרת האמונים. המטרה זהה: ביטול משפט נתניהו. התוכנית לפוליטיזציה של מערכת המשפט ועיקור היכולת להאבק בשחיתות שלטונית אינה משרתת את האינטרס של אזרחי ישראל. לא ניתן לזה לקרות".

יו"ר מרצ זהבה גלאון כתבה בטוויטר בתגובה לפרסום: "טיפול המרה למערכת המשפט, זה מה שסמוטריץ׳ מנסה לעשות. התכנית שלו היא לא תיקון - היא תכנית השתלטות עוינת על מערכת המשפט כחלק מהניסיון לעשות הפיכה משטרית. זה 61 עם מרצ - או דיקטטורת סמוטריץ׳".