שבועיים לפני הבחירות החמישיות, ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס היום (שני) לקמפיין של שר הביטחון, בני גנץ, ועמיתו לשעבר במפלגת כחול לבן שמקדם את עצמו כמועמד לראשות ממשלה. בישיבת סייעת "יש-עתיד", נשאל לפיד האם מועמד עם 12 מנדטים יכול להרכיב ממשלה, והשיב כי "רק אחת משתי המפלגות הגדולות צריכה להקים את הממשלה".

סקר "מעריב": אם הבית היהודי תעבור את אחוז החסימה - גוש הימין יגיע ל־62 מנדטים
איזנקוט מסמן: זה מה שצריך לקרות כדי שהמחנה הממלכתי ירכיב ממשלה

עוד קודם לכן, אמר לפיד בפתח הישיבה כי "מבחינת רוב אזרחי ישראל, שהיו עסוקים עד עכשיו בחגים -  היום מתחילה מערכת הבחירות. יש לנו פחות משבועיים להחליט לאן מדינת ישראל הולכת. האם היא חוזרת אחורה, לפוליטיקה מושחתת, אלימה וחסרת אחריות, או שאנחנו בוחרים בעתיד של הילדים שלנו".

יאיר לפיד (צילום: אבשלום ששוני)
יאיר לפיד (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך התייחס לתוכניתו של בצלאל סמוטריץ' לרפורמה משפטית וטען כי ממשלתו שמרה על הדמוקרטיה ועצמאות בית המשפט. "אנחנו לא ניתן לשחיתות לחזור. ישראל לא תהיה מדינה שמנוהלת בידי אנשים שרוצים להחזיר אותנו אחורה", אמר לפיד. כמו כן, תקף את בן גביר ואמר: "במקום שבן גביר יתרוצץ בלילות עם אקדח ויסכן את החיילים והשוטרים שלנו, הוצאנו לדרך תוכנית אמיתית שמביאה משילות וסדר למדינה". 

מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה להתבטאות לפיד: "ללפיד אין ממשלה, זה עניין של מספרים ואף אחד לא מתכוון להקים ממשלה עם המשותפת. את הממשלה הבאה יקים רק מי שיכול לפרק את גוש נתניהו ולאחד את העם - בני גנץ".