שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס הבוקר (רביעי) להצהרתו של יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שאמר כי הוא מעוניין לקבל את תיק הביטחון בממשלה הבאה. בריאיון ל"כאן ב'" פרץ השר בצחוק ואמר כי "אני חושב שאין הנחתום מעיד על עיסתו, אבל קצת מותר - הכישורים שאני מחזיק וחברי למפלגה מחזיקים בתחום השמירה על ביטחון ישראל רחוקים כרחוק מזרח מהמערב מהיכולות של מי שהזכרת. אין לו את הכלים".

ישפיע על משפט נתניהו? הדרישות של סמוטריץ' לשינוי מערכת המשפט נחשפות

על תוכניתו של סמוטריץ' לרפורמה במערכת המשפט במסגרתה תבוטל עבירת המרמה והפרת האמונים אמר: "מערכת המשפט לא נועדה לשמור על ראש הממשלה או מי מאנשיו אלא על הציבור בישראל. צריך לעשות שינויים ורפורמות אבל הם צריכים להיות מאוזנים. אנחנו רוצים לשפר והם רוצים לשבור. זה ההבדל". 

בצלאל סמוטריץ' (צילום: אבשלום ששוני)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך התייחס שר הביטחון להתמודדות עם ההסלמה ביהודה, שומרון וירושלים: "המחבל שפגע והרג את סמלת נועה לזר ייתפס, ושמערכת הביטחון עושה הכל כדי שזה ייקרה מוקדם ככל האפשר: "אין לי ספק שאנחנו נשים יד או נשק על כל אחד מהמפגעים במוקדם או במאוחר". 

לאחר מכן דיבר על מצבה של מפלגתו שעל פי סקר "כאן חדשות" קיבלה רק 11 מנדטים: "אם לפיד מעוניין להקים ממשלה עם הרשימה המשותפת אז יש לו את המספרים. ואם נתניהו רוצה להקים ממשלת ימין עם בן-גביר וסמוטריץ' אז יש לו את המספרים". 

לסיום התייחס למלחמה בין רוסיה לאוקראינה ואמר שישראל ניצבת בצידו של המערב בסוגיית אוקראינה, אך לא תמכור לה אמצעי לחימה. "הגשנו סיוע הומניטרי, מטפלים בפליטים ובפצועים. משיקולים מובנים לא רצינו לערב את עצמנו במערכות לחימה, זו הייתה המדיניות עד עכשיו. אני מקפיד בעניין הזה. אני בודק בכל שבוע-שבועיים איך אפשר עוד לסייע לאוקראינה ככל שניתן וכך אמשיך לעשות". 

ח"כ סמוטריץ' כתב בטוויטר בתגובה לדבריו של גנץ: "בני גנץ הוא איש שמאל, שר ביטחון רופס וכושל. לאזרחים אין ביטחון, המדינה איבדה את ההרתעה ונכנעה לחיזבאללה, וגנץ מתעסק בבניית המדינה הפלסטינית במקום בגדיעת הטרור שמשתולל בכל הארץ. בעוד שבועיים נמחק את הצחוק המתנשא והלגלוג שלו בממשלת ימין ובעזרת השם נחזיר את הביטחון והשפיות לאזרחי ישראל".