פחות משבועיים נותרו עד ליום הבוחר, והקמפיינים השונים מתקרבים לנקודת השיא, כאשר קרבות המנדטים בין הגושים ובין המפלגות השונות רק הולכים ומחריפים. יו"ר מרצ זהבה גלאון פנתה היום (רביעי) ליועמש״ית גלי בהרב-מיארה בדרישה לפתוח בחקירה בעניין תשלום הליכוד לחברת "דיירקט פולס".

לאחר התקרית עם נתניהו: סקרי בחירות עם חדשות מעודדות לבן גביר
לפיד במסר לגנץ: "אחת משתי המפלגות הגדולות צריכה להקים את הממשלה"
למרות הפערים: האם גלאון תסכים לשבת עם המפלגות החרדיות? | האזינו

הפנייה, שנחשפה בכנס התאחדות התעשיינים, נעשתה באמצעות עורך הדין אורי הברמן המייצג את המפלגה, ובה נכתב כי "הפרסום אתמול מעלה עננה כבדה של חשדות שחיתות נגד נתניהו. אנשי נתניהו כבר נחקרו על הטרדת עדים במשפט, אין ספק שנתניהו מנסה לשבש את המהלך התקין של המשפט למקרה שלא ייבחר ויצליח לבטל את המשפט. היועצת המשפטית לממשלה חייבת לפתוח בחקירה".

הטבה מיוחדת לגולשי מעריב - לחצו כאן ובואו להיפגש עם רה"מ והפוליטיקאים הבכירים

עוד נכתב, כי "לפי הידוע לנו, עדותו (של שלמה פילבר) נתנה פרשנות מקלה לטענת השוחד האמורה והפרקליטות אף ביקשה להכריז עליו כעד עוין".

אתמול בערב דווח בחדשות 13 כי חברת הסקרים "דיירקט פולס" שבראשה עומד שלמה פילבר, עד המדינה בתיק 4000 ומנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, מספקת שירותי סקרים למפלגת הליכוד. לפי הדיווח, עד כה שולמו לחברה 300 אלף שקלים.

 "זה או 61 עם מרצ או שנתניהו חוזר"

מוקדם יותר התייחסה גלאון להתפתחויות האחרונות במערכת הבחירות ולתוצאות הסקרים האחרונים בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

גלאון נשאלה על הסקרים האחרונים שפורסמו, בהם מפלגתה קרובה לאחוז החסימה, ואמרה: "לפי הסקרים אנחנו עומדים על ארבעה-חמישה מנדטים, וזה בהחלט מדאיג אותי, בעיקר הקמפיין שמדבר על לחזק את המפלגה הגדולה ביותר". היא הדגישה כי "זו הזדמנות להגיד, בעיקר לציבור שבע מערכות הבחירות, שראש הממשלה הוא לא מי שעומד בראש המפלגה גדולה, אלא מי שעומד בראש הגוש הגדול. לכן זה או 61 עם מרצ או שנתניהו חוזר".

"אני חושבת שלפיד מבין את זה, ולכן הוא צריך לעשות מאמץ ולרדת מהקמפיין של המפלגה הגדולה", הדגישה, "אני מסתובבת בכל הארץ, ויש שאננות. בהתחלה נראה שמרצ בטוחה, ואנשים לא מאמינים שנתניהו יביא 61 מנדטים. אבל, אם אין מרצ - ללפיד לא יהיו 61 מנדטים, ואנחנו חוזרים למצב שלפיד הוא לא ראש המחנה הגדול ולא ראש ממשלה. אנחנו לא יכולים להיות שאננים".

יו"ר מרצ הוסיפה:  "שעד הקמפיין של לפיד היינו על חמישה שישה מנדטים, וכעת הוא משליך עלינו וגם על העבודה. בטח מגיעה לנו ביקורת עצמית".

בהמשך הראיון, המגישים ציינו את הזינוק של מפלגת הציונות הדתית וחבר הכנסת איתמר בן גביר בסקרים. גלאון השיבה: "כנראה שיש קהל למי שמשתמש בהסתה, מרים אקדח ומפנה אותו אלינו - לא רק לפלסטינים. אנחנו לא נמצאים בז'אנר הזה. בטח יש דברים שעשינו לא נכון, אבל אני חושבת שהדבר כאן יותר גדול - זה קרב גדול וצמוד בין המחנה הדמוקרטי למחנה הביביסטי כהנסיטי. זה או 61 עם מרצ או שנתניהו חוזר. אני חושבת שזה צריך להיות ברור".

יאיר לפיד בפתח ישיבת סייעת יש עתיד (צילום: אלעד גוטמן)

אולי משהו השתנה בחברה הישראלית

"יכול להיות שמשהו השתנה בחברה הישראלית, אבל עדיין אני חושבת שיש ציבור גדול שמאמין בערכים שאנחנו מציגים, והתפיסה הזו אם רק נחזק את לפיד והוא יקים ממשלה היא מוטעית. מה שחשוב זה גודל הגוש, מרצ צריכה להיות גדולה".

בסיום השיחה היא הציגה את הדגישה שמפלגתה העלתה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. "כרגע העלנו דרישה אחת בלבד - לחוקק תוך שלושה חודשים את חוק הנאשם. אני חושבת שזו דרישה נכונה ומרצ כבר העלתה את הנושא בקדנציה הקודמת. אנחנו הצגנו את זה לפני שסמוטריץ' הציג את התוכנית המעוות והבלתי מתקבלת על הדעת. יש הבדל בין דמוקרטיה מתגוננת שלא מוכנה שאדם שנשאם בפלילים יוכל לכהן כראש ממשלה לבין מי שמבקש לקעקע את ההגנות הדמוקרטיות נגד שחיתות". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm