יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו השתתף היום (רביעי) בכנס התאחדות התעשיינים, שם רואיין על ידי עמית סגל. במהלך דבריו, נתניהו התייחס להצעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' לביטול עבירות "מרמה והפרת אמונים", לבחירות הקרובות וכן לאירוע האחרון בו נטען כי התחמק מתמונה עם איתמר בן גביר.

בפתח דבריו אמר נתניהו על דברי סמוטריץ': "זה לא על דעתי. הרבה פעמים אני נתקל בחברים שמנסים לעזור לי, אני לא מתכוון לבטל או להכליל רטרואקטיבית. המדיניות מוכתבת ע"י הליכוד ומפלגת השלטון וראש הממשלה. אנחנו בתהליך משפטי שיימשך עד סופו. כולם רואים את התיקים המשפטיים שקורסים. אמנם לא יראו את זה בטלוויזיה, אבל יש אולפן פתוח וכמה כתבים אמיצים שמוציאים את זה לאינטרנט. אני לא מתכוון לשנות את החוקים האלה".

הטבה מיוחדת לגולשי מעריב - לחצו כאן ובואו להיפגש עם רה"מ והפוליטיקאים הבכירים

על העימות עם בן גביר: "אני נותן לכל אחד את הכבוד בלעלות לבמה בזמנו לבד. הבחירות האלה בין אלטרנטיבות. אחת, ממשלה של לפיד, גנץ, עבאס והאחים המוסלמים, ראינו מה היא עושה ומה היא שווה. וגם במעמד הרופס והכנוע של מדינת ישראל מול איומים שונים. מול זה קואליציה לאומית בהנהגתי שתחזיר את הביטחון. משרד הביטחון ומשרד האוצר צריכים להישאר בידי הליכוד. צריך ליכוד גדול, הציונות הדתית בכל מקרה תהיה בממשלה".

בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)
בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)

על שאלת הלימודים בבתי הספר החרדיים אמר נתניהו כי הוא דוגל בלימודי השפה האנגלית מגיל גן. על כך שאל סגל – "גם אצל החרדים?", נתניהו השיב שכן: "נמצא דרך להביא אותם לזה תוך הידברות".

על המלחמה באוקראינה: "בתחילת המלחמה חשבתי שהסבירות שיהיה נשק גרעיני נמוכה, זה לא האייתוללות, זה לא טאליבן ואל קעידה. אנחנו נשאבים למשבר שהוא מתחיל להיפרם לא רק ברמה המקומית שלו אלא גם בגלובלי. אני חושב שפה צריכה להיות גישה מאוד מאוד זהירה. לא מדבר רק שלנו אלא בכלל. ברמה הבין מעצמתית. פה צריכים להיזהר שלא יחצה הקו שלא נחצה ב-77 שנים האחרונות של שימוש בנשק גרעיני. אם אבחר, השיחה הראשונה שאקיים תהיה לנשיא ארצות הברית".

"מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים רבים. בצד ההצלחה הכבירה וההסכמים שהבנו ללא ויתור על מ"מ, לצד זה אנחנו מאוימים ע"י איראן שדוהרת לארסנל גרעיני, ע"י חיזבאללה שמאיים עלינו ורק לאחרונה זרק כמה מל"טים לאסדות וגם לחמאס. אנחנו מאוימים גם על ידי מערכת גאו-פוליטית שיוצאת משליטה. אני אומר את זה בצורה הכי ברורה - צריכים ידיים מנוסות על ההגה", הוסיף יו"ר הליכוד.

עוד הוא אמר כי "היו לי חילוקי דעות על יחסי הגומלין של רוסיה ואיראן ואמרתי לפוטין בצורה ישירה. לא מבין - אלה שמדברים על אימוץ קו תקיף נגד רוסיה אז איך אתם מסבירים שמוכנים להסיר את הסנקציות מאיראן שזה הקלה מיידית גם על רוסיה? תהיו עקביים, אני רוצה סנקציות על איראן שיהיו גם על רוסיה".

בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)
בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)

על האפשרות שביידן מעדיף את לפיד כרה"מ: "היו כבר התערבויות בוטות. האם היו - כן, כרגע יש שאיפות לא רואה התערבות. קלינטון אחרי שניצחתי ב-96 התקשר אלי ואמר משפט 'ביבי אני חייב להסיר בפניך את הכובע עשינו הכל להפילך וניצחת אותנו'. שבר את כל התקינות הפוליטית. שואלים איך אני לא מתייאש, אני כבר לא נער צעיר. לפני שנה וחצי קמה ממשלה עם 68 מנדטים אמרו לנו אין מה לעשות. חבריי ואני נכנסנו מתחת לאלונקה והשברים בקואליציה הבלתי אפשרית הזו שברו בסופו של דבר את הממשלה הזו. אני אומר לחבריי אם אתם רוצים לדעת איפה הניצחון פה - אנחנו עומדים על 60.4 מנדטים זה ממוצע הסקריפ. חסרים לנו לליכוד ולממשלה הלאומית שרוצים להקים קצת פחות ממנדט. שניים מהמנדטים הם תומכי ליכוד שיושבים בבית. אני אומר להם אל תתייאשו אני חושב שנביא עתיד טוב יותר לאזרחי ישראל - יהודים וערבים כאחד".

על בעיית המשילות והפשיעה הגוברת: "יש בעלי עסקים בדרום ובצפון שמשלמים פרוטקשיין. בזמן שלנו הקמנו את יחידת סייף במשטרת ישראל והיחידה התחילה להילחם בכפרים היו חילופי אש. זה נפסק ואני מתכוון לחדש את זה. מתכוון להביא נקודות מג"ב לנקודות תורפה גם בערבים היהודיות. ביקשתי מיואב גלנט שיכין תוכנית. ביקשתי שיעלו גם את הענישה על נשקים. להגדיל את הנוכחות הצבאית ולהשתמש במודיעין שלנו ולהפעיל את יחידת סייף".