יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, נאמה היום (חמישי) בישיבת סיעתה, והודיעה כי לאחר הבחירות היא צפויה להמליץ בפני הנשיא על יאיר לפיד להקים את הממשלה הבאה, וכן כי היא תקרא לראשי מפלגות הקואליציה לנאום יחד עמה בטקס הזיכרון לרצח יצחק רבין ז"ל. 

מועמד הציונות הדתית טען שמיכאלי "קנתה ילד באמזון" - כך הגיב ליאור שליין
מיכאלי תוקפת את נתניהו: "יש נגדו כתב אישום על ההרס שגרם וגורם לעם ישראל"

"הבחירות האלו הן בחירות גורליות לעתידה של מדינת ישראל", אמרה יו"ר העבודה בפתח דבריה, "מול הדרך של סמוטריץ ובן גביר, השותפים הבכירים של נתניהו, שמאיימים למוטט עלינו את הבית, לרסק את מוסדות השלטון, לחרב את מערכת המשפט ולהמשיך להעצים את האלימות והקיצוניות - יש את הדרך שלנו, הדרך שמחזקת את הדמוקרטיה, שפועלת לצמצום פערים, שמאפשרת לכל אחד ואחת לחיות את חייהם בביטחון קיומי, כלכלי, חברתי".

"לפיכך סיעת העבודה החליטה שלאחר שנבקש את אמון הבוחרת והבוחר ונקבל את האמון מצד אחד ואת ההכרעה יחד איתה כמובן, להמליץ בפני הנשיא הרצוג על יאיר לפיד כמועמדנו לראשות ממשלה ולהרכבת הקואליציה וממשלה בישראל וסומכת על לפיד שהוא יפעל להרכבת ממשלה עם השותפות הטבעיות שלו", הוסיפה, "אנחנו חייבים להקים ממשלה שתאפשר לנו לקדם את כל הנושאים שחשובים לנו – שמירה על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית וליברלית חזקה ובטוחה ששואפת לשלום ולהסדרים עם כל שכונתיה ושכניה".

מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני)
מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני)

"הבוקר פניתי במכתב לראשי המפלגות יאיר לפיד, בני גנץ וזהבה גלאון והזמנתי אותם לנאום יחד איתי בעצרת השנתית, עצרת הזיכרון במלאות 27 שנים לרצח יצחק רבין, עצרת שמארגנת אותה מפלגת העבודה. בימים הקרובים אני אפנה גם לשאר מפלגות הקואליציה ואזמין גם אותן", ציינה מיכאלי.

לאחר מכן אמרה כי "אני פונה מכאן בעיקר ליאיר לפיד: אין מה להילחם בתוך הגוש. אין מה לקחת קולות אחד מהשני, אחת מהשניה, להפך. לא יעזור להביא עוד קולות על חשבון מפלגות הגוש, צריך שהגוש יעבוד ביחד. כל אחת ואחד צריכות וצריכים להצביע לפי צו מצפונם וכל אחד ואחת צריכה ללכת עם האמת שלו עם האמת שלה".