סבב הבחירות החמישי בפתח, ובעוד שבוע וחצי יגיעו אזרחי ישראל אל הקלפיות להצביע למועמד הנכון עבורם לראשות הממשלה. סקר "מעריב" בשיתוף "פאנל פוליטיקס" הציג כי התיקו נשמר ועדיין אין שינוי בין הגושים. גוש נתניהו מקבל 60 מנדטים, גוש המתנגדים לנתניהו זוכה ב־56 מנדטים, ו־4 מנדטים נוספים הולכים לחד"ש־תע"ל. ניסים משעל שוחח הבוקר (שישי) ברדיו 103FM עם ישראל כ"ץ, חבר הכנסת מטעם מפלגת הליכוד, שהציג את דעתו על הסקרים והתייחס לאפשרות הרוטציה בין גנץ לנתניהו.

שבוע וחצי לבחירות: האם השוויון בין הגושים בדרך להישבר? | סקר מנדטים
אתם קבעתם: זה הפוליטיקאי הכי משפיע בישראל נכון להיום | התוצאות המלאות

"אני חושב שהסקרים האלה מציגים מגמה, וב-10 הימים האלה האנשים יקבלו את ההכרעות ויחדדו את המודעות", אמר חבר הכנסת. "יש שתי אלטרנטיבות - הראשונה היא נתניהו הגדול והמחנה הלאומי, השנייה היא לפיד עם הגוש השני שמגובה בכל המפלגות הערביות הכי קיצוניות. לדעתי, רוב הציבור יחליט לתמוך בליכוד, ולתמוך באפשרות שנתניהו יהיה ראש הממשלה ויחליף את השלטון שהם לא רוצים, לא מבחינה לאומית ולא מבחינה כלכלית. אני מזהה את אותן האנרגיות, ולדעתי ביום הבחירות הן יבואו לידי ביטוי".

משאל ציין כי לפי הסקר, בן גביר וסמוטריץ מחזיקים בלמעלה מ-14 מנדטים ושאל: "אפשר לנהל ממשלה כאשר הם מהווים את הכוח הגדול?". כ"ץ השיב: "כן", וציין: "אבל הליכוד היא מעל 30". הוא הסביר: "תראה, אני מאוד מקווה שהליכוד יהיה יותר דומיננטי בתוך הגוש הזה. צריך להבין איך זה מתנהל - הרי בסוף כנסת היא כנסת, והיא לא מנהלת את המדינה. נתניהו כראש ממשלה וותיק, מנוסה, ובעל כישורים, הוא יעצב ויקבע את סדר היום, הוא ייקח את היוזמות. בצלאל סמוטריץ' היה איימת התקשורת, אבל הוא אדם אינטליגנטי".

ישראל כ''ץ ובנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ישראל כ''ץ ובנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על האפשרות שנתניהו וגנץ יקיימו רוטציה, הוא אמר כי הוא אינו ממליץ על כך לנתניהו, וציין: "בגלל החרם המכוון. החרם החד צדדי של מחנה השמאל על נתניהו יוצר מציאות שאין ברירה. אני לא מאמין שיהיה עוד בחירות, ולהגיד 60-60 זה דמיוני".

בנוסף, כ"ץ התייחס להסכם הגז עם לבנות על הגבול הימי ואמר: "הבעיה הגדולה בהסכם הזה הוא שנסראללה איים שאם ישראל תשאב גז, הוא יתקוף. כל הפגנת חולשה של ראש ממשלה ישראל, זה נעשה על רקע איומי נסראללה ולדברים האלה יש מחירים. הכל תלוי בהרתעה. לפיד נכשל במבחן המנהיגות, ולא כדאי שיגע בזה". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדי בן ארי, 103FM