שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, וקשר בין המקרים האחרונים של אלימות מתנחלים כלפי פלסטינים וכלפי לוחמי צה"ל לבין הצלחתה של מפלגת הציונות הדתית בסקרים.

גנץ תוקף את לפיד: "אין לו יכולת להרכיב ממשלה, מצפה שלא ינהל מו"מ עם נתניהו"

מתיחות בין גנץ לסער? ח"כ מהמחנה הממלכתי בתשובה נחרצת

בפתח דבריו התייחס גנץ למצב הביטחוני המתוח: "אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית רגישה, ראינו את זה בחודשים האחרונים, הפעלו את מצבע שובר גלים כנגד גל טרור שהופעל לפני כמה חודשים. עיבינו מאוד את השטח ואנו רואים שגם בתקופת החגים הדבר נמשך. יש פה רצף תקופות רגישות, אנחנו ממשיכים את הפעילות שלנו בצורה נחושה. בסופו של דדבר גורמי הטרור אוהבים לראות את ישראל נחבטת בטרור ורבה עם עצמה סביב הטרור, אני לא קשור לעניין הזה אלא לצרכים הביטחוניים. צה"ל יפעל בכל הכלים שהוא צריך, וכך אני רואה את העניין". 

בהמשך התייחס לאלימות המתנחלים ביו"ש: "אני לא מוכן לקבל את ההתנהגות האלימה של חלק מהקיצוניים שפועלים כנגד פלסטינים חפים מפשע או חיילי צה"ל. הבדלתי בין המתיישבים לבין פורעי החוק. ההתנהגות האלימה כנגד אזרחים בשטחים או כנגד חיילי צה"ל אינה קבילה בשום אופן, אחקור כל חריגה בעניין הזה". 

"ביטויים והתנהלות קיצונית של מנהיגים פוליטיים מהווים תשתית רעה להתנהגות גורמים פורעים בשטח ומפרים את החוק. אני לא יכול למדוד בהיקף האלקטורלי של הסקרים שיש לבן גביר וסמוטריץ'. אני חושב שחלק מההתנהלות שלהם וההתבטאות שלהם מאוד מטרידות בתחום. אני חושב שיש קשר בין התבטאות מנהיגים פוליטיים למה שהם עושים בשטח. ראינו איך אנשים דיברו ואיך זה נגמר בנובמבר 95. הגברנו את הפעילות שלנו נגד פשיעה לאומנית, יש פה אתגר גדול של משטרת ישראל. פשיעה לאומנית היא דבר לא ישראלי ולא ציוני", הוסיף גנץ. 

עוד התייחס גנץ לתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה בסוף השבוע: "אנחנו מוכווני מודיעין וצרכים אופרטיביים של מדינת ישראל, לא מוכתבי כותרות. אם צריך כמה פעמים בשבוע נעשה פעם בשבוע, וכך גם פעם בחודש. המגמה הקבועה של הניסיונות להתבססות איראן נמשכת כבר הרבה זמן". 

בהמשך התייחס גנץ למצב הפוליטי ולדשדוש של רשימתו בסקרים לקראת הבחירות: "אני יודע להסביר לציבור מי אני, מי החבורה שאיתי ומה אנו מייצגים. אני משאיר לציבור להחליט. לא אתן לאף אחד, לא משנה כמה הוא משגר סיסמאות, להסיט אותי מהדרך שלי. מאמין שנהיה מספר דו ספרתי משמעותי. אנחנו רואים יציבות עם מגמת התפתחות בימים האחרונים". 

לבסוף התייחס גנץ לדיווחים על מתיחות בינו ובין שותפו גדעון סער: "אין שום מתיחות, גדעון ואני עובדים בשיתוף פעולה, כל אחד תורם מניסיונו ואנו עושים את זה בצורה טובה". 

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm