בעוד תשעה ימים אזרחי ישראל יצאו לקלפיות במסגרת סבב הבחירות החמישי, שיגיע לשיאו. סקר "מעריב" הראה כי התיקו נשמר וישנו שוויון בין הגושים, האם תהיה הכרעה? ומה עומד בגורלן הפוליטי של המפלגות החרדיות? יושב ראש מפלגת ש"ס, אריה דרעי, שוחח היום (ראשון) עם בן כספית וינון מגל על הבחירות הקרבות והעביר ביקורת חריפה על המפלגות בקואליציה.

הטוב המשותף: כך תצביעו הצבעה שהיא הגיונית או נכונה בבחירות הקרובות
בצל החשש מאחוזי הצבעה נמוכים: כך מעודדים ללכת לקלפיות ביישובים הערבים

"אנחנו הולכים לנהל את המדינה, זה נכון", אמר דרעי. "הייתי עצבני שנה וחצי מהממשלה המנותקת הזו. לצערי הרב, השמאל עשו כמעט כל דבר כדי לשנות את הזהות היהודית של המדינה. עם כל הכבוד, כשראש ממשלה בישראל מחתן בחתונה חילונית את בנו, להקים ממשלה עם השמאל, שמורכב ממרצ, העבודה, ליברמן ולפיד זה חילול השם שאין כדוגמתו, רובם לא מאמינים באלוהים".

הוא הוסיף: "כל השמאל מנסה להביא יהודית ישראלית חדשה, כביכול מקרבת ומאחדת. השמאל מסוכן מאוד ליהדות במדינת ישראל, לכן צריך לדאוג שהם יישבו באופוזיציה".  

בהמשך, הדגיש יו"ר ש"ס: "נתניהו לא שומר תורה ומצוות, לצערי הגדול, אך היהדות שהוא לא שומר ומעריך אותה היא היהדות שלי והיהדות המסורתית. בנט, עם כל הכבוד, הלך ולקח שבעה מנדטים של מצביעי ימין שהוא הבטיח להם בשבועה וחתם בשידור ישיר שיקים ממשלה עם הימין ולא יילך עם לפיד ומרצ. אני בז לו. הוא דרדר את המדינה למצבים נוראיים, הלוואי ויהיה לנו כוח לתקן".

לסיום, הוא התייחס להסכם אוסלו וטען: "אני מעולם לא תמכתי בהסכם, זו טעות. נמנעתי מההסכם כשהייתי יחיד בממשלה שכולה הייתה בעד, וזאת בהוראתו של המר"ן עובדיה יוסף. למרות רוב מוחלט בממשלה ובכנסת, ההוראה של עובדיה הייתה להימנע באוסלו הראשון ובשני הצבענו נגד". 

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm