שר הבינוי והשיכון וחבר הקבינט המדיני בטחוני, זאב אלקין, מטעם המחנה הממלכתי, שוחח היום (ראשון) עם גדי נס ברדיו 104.5fm על הבחירות הקרובות והשיב לשאלה: "האם התמיכה במחנה הממלכתי בירידה?"

שבוע וחצי לבחירות: האם השוויון בין הגושים בדרך להישבר? | סקר מנדטים
גנץ תוקף: "יש קשר בין התנהלות בן גביר וסמוטריץ' להתנהגות גורמים פורעים בשטח"

"אנחנו לא מאבדים גובה בסקרים" אמר אלקין, "אנחנו באותו אזור של 12-13 מנדטים. בסופו של דבר יש ציבור גדול שעוד לא הכריע. אני מאמין שהוא בסוף יבין את המצב ויעשה את הבחירה. מי שרוצה את נתניהו לא יצביע לנו, זה ברור. מי שלא רוצה את נתניהו ולא בחירות שישיות, מבין שהיחידי שמסוגל גם לשבור את הבלוק של נתניהו וגם לחבר בין הכוחות השונים, זה רק בני גנץ".

הוא טען כי לא יסתמכו בשום אופן על חברי הרשימה המשותפת, והוסיף: "לא ניתן את ידינו לתת מפתח מממשלת ישראל ומדינת ישראל בידי חברי כנסת כמו אחמד טיבי או איימן עודה, שבאופן ברור יוצאים נגד המדינה ותומכים באויבים שלה. ממשלת ישראל לא יכולה להיות תלויה בהם, לא מבפנים ולא מבחוץ. לכן ליאיר לפיד אין אופציה של הרכבת ממשלה".

לדבריו, האפשרויות העומדות בפני ישראל הן: "ממשלה מטורללת של 61 עם נתניהו, שבה הוא יהיה בן ערובה של השותפים שלו – המפלגות החרדיות וסמוטריץ' ובן גביר, שזו תהיה ממשלת סיוט שאנו יכולים להתעורר אליה ב-2 בנובמבר. האופציה האלטרנטיבית, בהנחה שנצליח לחסום את נתניהו מלהגיע ל-61, היא ממשלה רחבה, שהיחידי שמסוגל להרכיב אותה בתנאים האלו זה בני גנץ".

הוא העריך כי מפלגות מרכז-ימין לא ילכו עם לפיד, והזהיר: "מי שמצביע לנתניהו מבין שהוא מביא לממשלה בה נתניהו עוסק בעיקר בחקיקה, סמוטריץ' שר הביטחון ואריה דרעי שר האוצר".

על האפשרות שגנץ יקיים רוטציה עם נתניהו, אמר אלקין: "זה לא יקרה בכלל. אם היינו הולכים עם נתניהו, היינו יכולים לקבל כל תפקיד שתעלה על דעתך". בנוסף, הוא הביע תקווה שגם לפיד לא יעשה זאת: "יש שמועות על מגעים בין לפיד לנתניהו".

הוא התייחס להגדלת היצע הדירות ואמר כי: "ההיצע יוגבר באופן חסר תקדים. סיימנו את 2021 עם יותר מ-100 אלף שיווקים. מדובר בפי שניים מאשר בשנה הקודמת ופי 1.5 מאשר בתקופתו של כחלון. תכננו השנה 85 אלף יחידות, ובסוף נעבור למספר שקרוב יותר של 90-100 אלף שיווקים".

לסיום, הוא הגיב לטענה כי ישראל אחראית על חיסולו של מחבל בארגון גוב האריות בשכם: "מי שפעיל בצורה כזאת או אחרת בהתארגנות שמטרתה לייצר פיגועים יימצא בסופו של דבר את מותו או שייעצר".