הישורת האחרונה: בעוד כשבוע וחצי הקלפיות יפתחו, ואזרחי ישראל יצאו להצביע בפעם החמישית בתוך פחות מארבע שנים, לאחר מערכת בחירות ארוכה במיוחד. חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) התארחה הערב (ראשון) בתוכניתה של ענת דוידוב ב-103FM, והזהירה, על פי ראייתה, מהגעה של "גוש נתניהו" ל-61 מנדטים. 

דרעי בראיון לוחמני: "אנחנו הולכים לנהל את המדינה, ממשלה עם לפיד - חילול השם"
מהו התקציב וכמה בעלי זכות הצבעה? הבחירות לכנסת ה-25 במספרים  
בכיר במחנה הממלכתי: "יש שמועות על מגעים בין לפיד לנתניהו"

"אני יודעת, כפי שכולנו יודעים, שביבי הבטיח לחרדים לממן שלושה מיליארד שקלים למערכות חינוך, בלי לימודי ליבה. אנחנו יודעים שהוא סגר זאת עם סמוטריץ'. זה לא היפותטי, בכנסת האחרונה הם הגישו שבע הצעות חוק כאלו לשינוי חוק השבות. אנחנו נתקדם שוב פעם למדינת הלכה, כי בעצם מה שהם רוצים זה לקחת אותנו להגדרות של הלכה", טענה מלינובסקי.

עוד היא הוסיפה כי "כרגע מה שעומד על סדר היום זה בירורי יהדות שהם בנוהלים ברבנות, הם רוצים לעשות את זה בחקיקה, נוהל בירור יהדות ממש. הם רוצים גם כן לשנות את סעיף 4א' רבתי, שזה סעיף על משפחה, סבתא־סבא, הילדים שלהם והנכדים שלהם, שנכדים לא יבואו לפה אם הנכדים לא יהודים על פי ההלכה".

יוליה מלינובסקי בדמוקרטTV צילום: דמוקרטTV

היא המשיכה לתקוף את גוש נתניהו: "זו באמת התעסקות אובססיבית מי יהודי. אני פעם אמרתי לאריה דרעי, והצעתי לו 'חברה אתם רוצים עד הסוף, אני אלך לבדיקת DNA ליהדות וגם אתה תלך'. הוא אגב סירב, אז זאת התעסקות אובססיבית. אתם רוצים שיהיה אפשר על פי ההלכה להרוג את האישה שבוגדת בבעלה באבנים? לאט לאט אנחנו מתקרבים לשם".

"גם אני הייתי עולה, קיבלתי בזמנו סל קליטה אבל אני חושבת שהחזרתי את סל הקליטה הזה במיסים ובעבודה שלי פי אלף, אם לא יותר. ז"א כן, מדינת ישראל עוזרת לעולים להשתקע לתקופה ראשונית אבל אחר כך אנשים עובדים, משרתים בצבא, משלמים מיסים", השיבה בנוגע לטענות כלפי ההטבות שמקבלים העולים החדשים.

כשנשאלה חברת הכנסת בנוגע לשימוש הפוליטי שעושה מפלגתה בנושא, השיבה: "קודם כל זה לגיטימי, מצד שני אנחנו במלחמה כל הזמן ומה שהכי מצער אותי, זה הוא המצב הפוליטי הנוכחי שבו אנחנו יודעים שביבי כבר סגר עם סמוטריץ' את הנושא הזה. לצערי הרב אני כבר רואה ושומעת שגם גנץ או לפיד יעשו אותו הדבר, הם הסכימו לכל דבר רק כדי לקבל את התפקיד הנחשב".

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm.