מתקפה חריפה של בצלאל סמוטריץ' על בנימין נתניהו: בהקלטה שפורסמה היום (ראשון) בכאן 11 נשמע יו"ר הציונות הדתית כשהוא תוקף את נתניהו ואומר: "אם הייתי רוצה לקחת שני מנדטים מביבי הייתי צריך להיכנס באם-אמא שלו, הוא שקרן בן שקר. הוא לא רצה ללכת על רע"מ? רצה באבי אביו! אני היחיד שעמדתי בפרץ והייתי מרוויח שני מנדטים".

נתניהו מנסה "לשתות" קולות? "הציונות הדתית בכל מקרה בממשלה, צריך ליכוד גדול"

חלק גדול נעשה, כיתות וכו', אבל זה היהודים יעשו, לא התנועה האסלאמית. מול החברה הערבית אני לוקח אחריות, לא רע"ם ולא הרשימה המשותפת. אנחנו היהודים - זה הבדל שמיים וארץ. כסף לרשויות נעביר בשנייה הראשונה. ברגע שהוא הסכים להקים איתם ממשלה. בסוף בקצה הוא תלוי בהם. אז מה זה משנה?", אמר.

יו"ר הציונות הדתית המשיך בביקורת החריפה ואמר: "אז בשלב הראשון הוא היה מוכן לתת להם פחות, אחר כך הוא נותן להם את כל מה שהם רוצים אחרת מפילים אותו והולכים לבחירות. נתניהו, גם הפיזיקה או הביולוגיה תעשה את שלה. הוא לא יישאר פה לנצח, מתישהו הוא יורשע בבית המשפט, אני יודע מה? בואו, קצת סבלנות בחיים. אין ספק שנתניהו זה צרה, בסדר? אבל עכשיו תבחר בין צרה לצרה", אמר. 

בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)
בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך ההקלטות, סיפר סמוטריץ' על פגישה עם השרה איילת שקד. "יום אחרי הנאום שלי, ישבתי עם איילת ששאלה 'למה אתה הולך נגדנו?'. אמרתי לה שנפתלי לא מכר את החיים שלו בשביל ללכת עם ערבים. בגלל שהוא חסר אחריות ומוכן למכור את סבתא שלו, אז אנחנו גם כאלה", אמר.

בתגובה לדבריו, העביר נתניהו מסר לסמוטריץ' ובן-גביר ואמר: "תפסיקו לירות בתוך הנגמ״ש, המאבק של המחנה הלאומי הוא נגד ממשלה של לפיד והאחים המוסלמים תומכי הטרור. לפיד אומר בגלוי שהוא רוצה להוריד את הליכוד מתחת למספר המנדטים של יש עתיד כדי שעליו תוטל הרכבת הממשלה. כדי לסכל את התוכנית של לפיד צריך ליכוד גדול כדי להקים ממשלת ימין יציבה שאתם בכל מקרה חלק ממנה".

בהמשך, הבהיר סמוטריץ' את דבריו והתייחס לפרסום: "מישהו הדליף איזו הקלטה ישנה שלי ממזמן, אני רוצה לומר בצורה ברורה: שוחחתי עם שותפי וחברי בנימין נתניהו ואנחנו לא ניתן לאף אחד לסכסך בינינו, אנחנו נעבוד ביחד ונקים ביחד ממשלה יהודית, לאומית וציונית, והמדליפים והמסכסכים ואלה שפשוט מפחדים לא צריכים לפחד כי אנחנו נעשה כל כך הרבה טוב למדינת ישראל".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, הגיב לדברים במהלך כנס בחירות שקיים בתל אביב: "אני לא אהבתי את הדברים שנאמרו, כי יש לי אמנם ביקורת על נתניהו, שלא תבינו לא נכון, ואני לא חושב שהיה מישהו שהפגין כל כך הרבה נגד נתניהו כמו ושאני הפגנתי. אבל, וכאן האבל החשוב – אני לא חושב שצריך להתייחס בנימה אישית, ובטח ובטח לא לדבר בסגנון כזה, אלא להגיד לו: אדוני בנימין נתניהו, אנחנו רוצים שתהיה ראש הממשלה. אבל – זו תהיה ממשלת ימין מלא-מלא! אין גנץ, אין חילי טרופר, אין את כל השמאלנים האלה. מי שנפגש עם אבו מאזן הוא בשמאל. מי שאומר בכנס 'סיכנתי את חיילי גולני כדי להיות הומני, הוא בשמאל! ומי שנותן הכשר לאותו אבו מאזן שמממן כיכרות על שם רוצחים שנותן כסף לכל מי שרצח יהודי, הוא לא בימין, הוא בשמאל!"

מיש עתיד נמסר בתגובה: "אפילו סמוטריץ' יודע את האמת, אבל הוא משקר לציבור כדי לסחוט מביבי את החלומות המשיחיים והקיצוניים שלו ולהרוס כל חלקה טובה במדינת ישראל. אסור לתת לצרה הזאת לקחת את ישראל אחורה. רק יש עתיד גדולה תוכל להמשיך בעשייה למען אזרחי ישראל".