שר הביטחון בני גנץ שוחח היום (שני) עם בן כספית ופרופסור אריה אלדד ב-103FM והתייחס לקמפיין הבחירות בו מיצב עצמו כמועמד לראשות הממשלה, זאת למרות שמפלגתו לא ממריאה בסקרים. במהלך דבריו התחייב גנץ כי "אם לנתניהו יהיו 61 מנדטים, אשרת את ישראל מהאופוזיציה" ואף הסביר כיצד הוא מתכנן לפרק את "גוש בנימין נתניהו".

על הדרך בה יפרק את גוש נתניהו טען שר הביטחון: "קודם כל, אם נתניהו יקבל 61 מנדטים אני אכבד את בחירת הציבור ואני אשרת את עם ישראל מהאופוזיציה, אבל אם לא יהיו לו 61 אני חושב שאני היחידי בפוליטיקה הישראלית שיכול להביא מפלגות מגוש לגוש, ואני יכול להסביר לך איך אני אפרק את הגוש של נתניהו. החרדים אמרו בקולם שהם לא רוצים ללכת לאופוזיציה, כי הם כבר נמצאים, אז מכיוון שכך והחרדים צריכים לשאול עם מי הם מעדיפים ללכת, ואני חושב שזה לא בלתי נמנע שהם יבואו איתי ושכמה פורשים מהליכוד יבואו איתי, ומה שהם אומרים בחדרים סגורים אני יודע".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>

עוד הוא הוסיף בנושא כי "אנחנו ניתן למרצ ולעבודה לעבור את אחוז החסימה ואני מאחל שנראה את כולם בכנסת ואז הגענו פחות או יותר ל-60 מנדטים. אני לא רוצה לשבת עם המשותפת, אז ארד ל-56 מנדטים. אם ל-56 אני מצליח לצרף את החרדים, יש לי 73-72 מנדטים שאני אנסה להביא את כולם לממשלה שכולם מסכימים בה על קווי יסוד".

על העובדה כי ש"ס תסרב לשבת עם ישראל ביתנו של שר האוצר אביגדור ליברמן אמר גנץ: "אני מקווה שאצליח לגשר על הפערים של שתי המפלגות האלה ויחד להקים ממשלה רחבה ויציבה. הם ישבו בעבר וישבו בעתיד. אם מישהו יתעקש ויחליט שהוא לא בא אז ירדו כמה מנדטים מתוך ה-73 האלה. עדיין 63 מנדטים ואני מקווה שעוד אנשים מהליכוד יגידו שאי אפשר שנתניהו יחזיק אותם כבני ערובה ונקבל עוד מספרים. גם במינימום יש את המספרים".

שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: תומר נויברג)
שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: תומר נויברג)

בנוסף הוא התייחס לסכסוך בין החרדים וחבר מפלגתו מתן כהנא: "כל אחד יכול להיעמד על הרגליים האחוריות שלו, אי אפשר להגיע לכלום. כולם יצטרכו להקשיב אחד לשני, אני רוצה לכבד את כולם. גם אני מאמין ביהדות, במסורת, אחרים יש להם תפיסות אחרות, אנחנו צריכים להבטיח שישראל מאוחדת, שאנחנו לא נגררים לגלים קיצוניים או להגיע לבחירות שישיות. כל דבר כזה זה מינוס 3 מיליארד ש"ח, הקצנה בחברה הישראלית - מקווה שזה לא יקרה. אנחנו עובדים, מסתובבים בשטח, אני מאמין שנגדל. הציבור הולך להגיע לרגע הבחירות עם אמת פנימית בקלפי, יש ביטחון, יש אחדות או סיסמאות. אני סומך על הציבור הישראלי".

על התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה: "אני לא מתייחס באופן קונקרטי לשום דבר ספציפי. האתגרים הביטחוניים שלנו מסביב ומבית מאוד גדולים, הם מחייבים תשומת לב, ניסיון ומקצועיות, מודיעין ארוך, עמוק , מתמשך ונגיש. יכולות אופרטיביות, ידע בהפעלה. אני שמח שיש לי מה להציע בעניין הזה. בכל אחת מהזירות שאנחנו צריכים לפעול נעשה את מה שנדרש בשביל למקסם את ביטחון אזרחי ישראל".

אמרת היום שנתניהו לא פעל נגד הגרעין האיראני - הוא לא?
"אני אחלק את הדברים לשניים - מדינת ישראל צריכה להמשיך ולהפעיל את היכולות שלה בכל מיני שיטות. כשאנחנו מסתכלים על הסוגייה האיראנית, מעצמה אזורית בגודל של חצי אירופה, אנחנו נמצאים בתחרות אסטרטגית עמוקה בכל אחד מהמונים, טכנולוגית, צבאית וחלילה גם גרעינית. כאשר יצאו מהסכם הגרעין בעידודו של נתניהו לא דאגו לתוכנית ב', לא הקצו את המשאבים על מנת להבטיח את העליונות שלנו בתחרות כל הזמן. בשנתיים האחרונות בממשלה הנוכחית וקצת מאז שאני במשרד, ככל שיכולתי שמתי את זה בסדר העדיפויות, חיזקנו יכולות ישנות, קידמנו יכולות, אנחנו ממשיכים בבניין הכוח. הייתה פה פאוזה לא בריאה בכלל. יש לי בעיה עם נתניהו כי אני חושב שהוא משרת את האג'נדה האישית שלו, אני אומר את זה בכאב גדול. אני חושב שנתניהו פגע בממלכתיות הישראלית עקב השיקולים שלו. צריך להגיד לו תודה רבה על מה שהוא ע שה, הוא צריך להמשיך קדימה, אנחנו ניקח את זה מכאן".

על המחאה באיראן: "מדובר במחאה מאוד משמעותית. יחסית יותר אגרסיבית ואלימה ממה שראינו בסבבים הקודמים, גם המשטר פועל בכלים רדיקליים. יש שם מאות הרוגים. אני לא יודע לשפוט איך זה יתפתח, אני משוכנע שלנו כמדינת ישראל ולכל העולם המערבי יש מאבק מאוד רציני במשטר האסלאמי הרדיקלי תומך הטרור אבל אין לו שום דבר נגד החברה באיראן. אני מקווה שהיא תתגבר על הממשל שלה ויום אחד יהיה שם משהו אחר".

"יש פה התפתחות לא טובה שעל רקע המלחמה באוקראינה נוצר קשר יותר חזק בין רוסיה לאיראן, הוא הופך להיות מרחב כלכלי ואמל"חי יותר משמעותי מאשר מקודם. זו מגמה שבהחלט צריכה להטריד. האמת היא, אני לא מצחיח לעקוב אחרי מה שנתניהו אומר כל הזמן, אני בטוח שאם נתניהו היה בשלטו הוא היה מקפיד לשמור על האינטרסים מאוזנים של מדינת ישראל. הדבר היחידי שמסכן אותנו מבחינת השיקולים שלו זה אם זה פוגש אינטרסים משפטיים אישיים שלו, שם לדעתי הוא היה מוכרע", סיכם השר גנץ.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm