יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מצא עצמו היום (שני) בעין הסערה בעקבות ההקלטות שנחשפו, בהן הוא נשמע מכנה את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו 'שקרן בן שקרן'. לאור הסערה, סמוטריץ' התארח הערב באולפן חדשות 12 על מנת להתנצל בפני נתניהו ולהבהיר מה עמד מאחורי מילותיו.

כבר בפתח דבריו התנצל יו"ר הציונות הדתית ובחר לתקוף את מועד הדלפת השיחה: "קודם כל חשוב להעמיד דברים על דיוקם, מדובר בשיחה מאוד ישנה מלפני חודשים. אדם עשה מעשה שלא יעשה, הקלטת סתר ומעל באמון. שבוע לבחירות כשהימין נושק ל-61 וניצחון, יש מי שרוצה לפגוע בנו. גם לכם יש שיחות אישיות. זו הייתה שיחה, זה הקונטקסט, טעיתי. למדתי לקח. גם בשיחות אישיות צריך לדעת להתנהל, מתנצל בפני נתניהו. נבחרי ציבור לא צריכים לדבר בסגנון הזה".

כאשר נשאל על הדברים שאמר, לפיהם נתניהו רצה להקים ממשלה בתמיכת רע"מ ומנסור עבאס, סמוטריץ' עבר לתקוף את התקשורת שלטענתו התעלמה ממנו במשך חודשים ארוכים, אך כעת כשהוא נשמע מדבר נגד נתניהו, פונה אליו: "שימו לב לצביעות. שנה וחצי אני נאבק מעל כל במה בממשלה ובמנסור עבאס. מעולם לא הזמנתם אותי להתראיין, גם כשרציתי. מתי אני הופך לאורח רצוי באולפנים? כשאתם חושבים שאתן לכם תחמושת נגד נתניהו ואני לא אתן לכם".

יו''ר מפלגת רע''מ מנסור עבאס (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
יו''ר מפלגת רע''מ מנסור עבאס (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

עוד אמר סמוטריץ' כי "נתניהו ואני עובדים יחד מצוין, יש חילוקי דעות אבל עובדים מצוין. אף אחד לא יסכסך בינינו. אני אומר שמבחן התוצאה - הימין לא הקים ממשלה עם תומכי טרור, רק השמאל עשה את זה. מה שצריך להדאיג את האזרחים זה שאם נתעסק במשהו שהוא לא לנצח בבחירות, יאיר לפיד יקים ממשלה לא רק עם עבאס אלא גם איימן עודה שרוצה לרצוח אותי ואת המשפחה שלי שגרים מעבר לקו הירוק".

הוא שב לנושא הדלפת הקלטת וטען כי "ההקלטות האלו מזיקות לי, זה מעשה שפל שפגע בי. זה משדר חוסר לכידות במחנה. אנחנו משלבים ידיים כל המחנה ועובדים יחד כדי להוציא את הימין לקלפיות שנקים ממשלה שלא משעבדת את המדינה לאויבנו".

"הקלטת הזו מבושלת שהוציאה דברים מהקשרם. אני שנים, גם באופוזיציה בקדנציה הקודמת, אמרתי שנתניהו נרדף ורומסים את זכויותיו החוקיות. נבצע רפורמות עומק שלא עשו שנים במשפט הישראלי וזה יחזיר את הביטחון ונטפל גם בכלכלה ויוקר המחייה", הוסיף חבר הכנסת.

לאחר שבאולפן 12 ניסו להבין מה בדיוק הבטיח נתניהו לעבאס, סמוטריץ' השיב: "אתכם מעניין מה נתניהו אמר לפני שנה וחצי. אני גאה בזה שהובלתי את ההתנגדות לעיוולת הזו. אני גאה במאבק שהובלנו בממשלה הזו, אני גאה בזה שאנחנו עובדים יחד ונעבוד יחד עם כבוד והערכה, לצד מחלוקות. יש טעויות ואני יכול להגיד שהיכולת של נתניהו ושלי לשים את טובת המדינה בחזית, זה מה שחשוב ולא עניינים קטנים".