סקרי מנדטים רבים שפורסמו בתקופה האחרונה כללו תחזיות שליליות לגבי עתיד מפלגתה של איילת שקד. בסקרים הוצג כי מפלגת הבית היהודי אינה עוברת את אחוז החסימה, דבר שהוביל רבים בגוש הימין להפציר בשרה להודיע על פרישתה. היום (שלישי) פרסם הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, מכתב לציבור, בו הפציר לא להצביע למפלגתה של שקד.

שקד: "עוצרת את חרושת השמועות - אני רצה עד הסוף" | צפו
שבוע לבחירות: נתניהו עובר את מחסום ה-60 מנדטים | סקר דרמטי של מעריב

במכתבו, הרב דרוקמן ביקש מהציבור להצביע עבור מפלגתו של בצלאל סמוטריץ', וכתב כי צריך "להצביע רק למפלגות שעוברות בוודאות את אחוז החסימה". המשמעות לכך היא כי הוא מבקש להימנע להצביע לבית היהודי ולשרה איילת שקד, ובכך מצטרף לקריאות הרבות שנשמעו בשבועות האחרונים המצהירים בשרה לפרוש.

במכתב פומבי לציבור כתב הרב דרוקמן כי "הבחירות הקרובות גורליות מאוד למדינת ישראל. מוכרחים להצביע, ולעשות זאת אך ורק למפלגות שעוברות בוודאות מוחלטת את אחוז החסימה. אנו קוראים להצביע לרשימת הציונות הדתית באות ט". עוד ציין כי "רשימת הציונות הדתית גדולה וחזקה תחזק בעזרת השם את זהותה היהודית של המדינה, את ביטחונה ואת ההתיישבות בארץ".

כזכור, איילת שקד וחברי מפלגת הבית היהודי נפגשו עם הרב דרוקמן לפני החגים, ולאחר ביקורם שקד הודיעה: "ערב ראש השנה, באנו רשימת הבית היהודי לקבל ברכת שנה טובה מזקן רבני הציונות הדתית, הרב דרוקמן שליט"א. כל אחד אמר לרב את אשר על ליבו. הרב שמע, חיזק אותנו ובירך אותנו בשנה טובה ומתוקה. שנה טובה לכל בית ישראל".