אם יש מישהו שמרוויח לא מעט מהתפזרות הכנסת פעם אחר פעם והמשבר הפוליטי, הרי אלו חברות הסקרים אשר מביאות מדי יום סקר מנדטים חדש, במטרה לחזות את תוצאות הבחירות. הבוקר (רביעי) שוחח אחד מהסוקרים הבכירים בישראל, קמיל פוקס, עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM על מנת להתייחס לסקר האחרון שערך ושהעיד על מתח בתוך מפלגות השמאל וקבע כי הגורם המשפיע במחנה הוא הקול הערבי.

כבר בפתח דבריו הסביר פוקס מדוע המתח הגדול בגוש השמאל והמפלגות הערביות: "מספר מפלגות, שכולן מאותו הגוש, קרובות לאחוז החסימה. אני לא זוכר דבר כזה. עם זאת, לפעמים גם בליל הבחירות קרה שטעינו, כשחשבנו שמפלגה לא עוברת את אחוז החסימה ואז היא עברה. זה קרה לנו עם רע"מ - בתוצאות קלפיות המדגם היא לא עברה, אבל בתוצאות האמת היא עברה".  

לדבריו, אם יש מפלגה שעלולה שלא לעבור את אחוז החסימה, נראה כרגע כי זו בל"ד, אשר התפצלה מן הרשימה המשותפת רגע לפני סגירת הרשימות: "אנחנו מדברים במיוחד על המגזר הערבי, על מיליון וחצי בוחרים. בגלל שבל"ד לוקחת חלק גדול מהקולות האלו, מספר הקולות שמתחלקות בין שתי המפלגות האחרות הוא כזה שאם שתיהן יהיו קרובות - ייתכן שאחת מהן או שתיהן לא יעברו את אחוז החסימה. זה סופר דרמטי. לכן, כשבל"ד הולכת ועולה ולוקחת מקולות הערבים, נשארות פחות קולות לשאר המפלגות. אנחנו רואים את זה כל הזמן".      

עוד הוא הוסיף בנושא כי "אנחנו לא רואים יהודים שמצביעים למפלגות הערביות כדי לשמור על הגוש, אבל כן רואים הצבעה יחסית גדולה של ערבים שמצביעים למפלגות היהודיות".

בנוסף, הוא התייחס לקרב המרכזי בבחירות - הקרב על ראשות הממשלה בין בנימין נתניהו ויאיר לפיד: "לפיד גדל על חשבון הגוש שלו, על חשבון מרצ ועובדה - יש כרגע קמפיין  גוואלד גם בגוש השני, אבל זאת מגמה שאנחנו רואים אותה בהרבה סקרים, אחד אחרי השני. עם זאת, אני לא יודע עם יש מקום לעלייה נוספת".

בסיום השיחה הוא טען כי אינו מאמין שהקלטותיו של בצלאל סמוטריץ' נגד נתניהו, שנחשפו השבוע, ישפיעו על ההצבעה בגוש הימין: "אני לא יודע עם יפגעו בגוש, אבל על פי תוצאות הסקר האחרון נראה שלא. בסוף, הכל נשאר במשפחה". 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103fm