פחות משבוע לבחירות: שר המשפטים גדעון סער שוחח היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לתוצאות האפשריות ולפלונטר הפוליטי. 

הימור: גדעון סער יוכתר כמנצח הגדול של הבחירות הקרובות | נסטלבאום‎‎

בפתח השיחה, ביקשו צמד המגישים את תגובו של שר המשפטים לדבריו של הרב אדלשטיין שאמר כי הם לא ילכו עם השמאל. סער הבהיר כי "מעולם לא הייתי, אני לא נמצא היום ולא אהיה בעתיד בשמאל. דבר שני, ימין ספורים לפני הבחירות, יש רצון ליהדות התורה וש"ס להקרין החוצה דבר שהוא אמיתי והוא שהם מעדיפים ללכת עם הליכוד כפי שהם העדיפו גם בעבר, זה ברור לחלוטין".

"השאלה האמיתית היא האם במציאות שבה אין לגוש ביבי 61 , מה יעשו אז המפלגות החרדיות? אני יכול להגיד לך שגם בליכוד וגם במפלגות החרדיות, במציאות כזו נשמע זמירות חדשות", אמר, והוסיף: "אין לנו הרבה זמן להמתין ולראות האם אני צודק או לא, קודם כל השאלה מה תהיה התוצאה. ההערכה שלי שבמציאות שבה אין 61 המשחק יפתח".

עוד חשף השר סער כי "במהלך הקדנציה החולפת המפלגות החרדיות וגם מתוך הליכוד פנו לגנץ בהצעה כזו, זאת אומרת שהם כבר ראו את זה כדבר הגיוני מבחינתם. השאלה האם הם ישנו את דעתם אם פעם נוספת ביבי לא יגיע ל־61. אין פה מחסום עקרוני. ברור לכולם שאם יש להם אפשרות הם יעדיפו את נתניהו כי נתניהו סחיט. אף אחד לא מבקש מהם ואני לא שמאל, גם גנץ לא שמאל, אין צורך בהצטרפות לגוש. הם הציעו ממשלה בפורמט מסוים בלי ביבי בקדנציה החולפת".

בהמשך, הצהיר כי אין בכוונתו לשתף בשיחות שהוא מנהל עם חברים ממפלגות אחרות, "אני מציע להשקיע את המירב למנוע ממשלה של ביבי עם סמוטריץ' ובן גביר, ממשלה לא טובה למדינת ישראל. כל האפשרויות יפתחו אם נצליח לבלום אתה דבר הזה וזה מאבק מאוד קשה. זה אפשרי בדיוק כפי שזה קרה ב-4 הפעמים הקודמות. אפשרי לבלום את ביבי גם בפעם החמישית - זה צריך להיות המאמץ".

ם ביבי בפעם החמישית לא יביא 61 אני חושב שיהיו התפתחויות במערכת הפוליטת, כולל בתוך הליכוד. אני אומר את מה שאני אומר לא על השערות, אלא מעבר לכך", הצהיר.

שר המשפטים התייחס גם לביקורת שהושמעה כלפי הממשלה בשל פעילות כוחות הביטחון נגד "גוב האריות", ותקף: "זה אחד הדברים המדהימים ביותר. המדיניות של נתניהו מול עזה הייתה חלשה כל השנים, כל אזרחי ישראל זוכרים שהוא לא הגיב, לא רק על בלוני תבערה או שריפות אלא גם על טילים. ואם הוא הגיב זה היה לערמה של דיונות".

בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)
בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)

"הממשלה הנוכחית שינתה את המשוואה, הגיבה על כל פרובוקציה, יש שקט מוחלט", הכריז, "יותר מזה - אני לא מדמיין את נתניהו כאשר הג'יהאד עשה את המהלך שהוא עשה בקיץ האחרון ואנחנו באנו ויצאנו ביוזמה נועזת התקפית ותוך 48 שעות חוסלו כל בכירי הג'יהאד האסלמי, אני לא מדמיין את ביבי מקבל החלטה כזו. אם הוא מגיב הוא מגיב חלש, הוא לא יוזם, הוא לא התקפי ולא נועז. הוא היה צריך למחוא כפיים".

לטענתו, מה שקרה בשכם זה לא דבר חד פעמי, "בשכם ובג'נין צה"ל פעל בחודשים האחרונים באופן יזום לסיכול טרור ופגיעה בטרוריסטים והוא היה צריך להגיד מה שאנחנו היינו אומרים אם היינו במקומו 'כל הכבוד לצה"ל וכל הכבוד לדרג המדיני שאישר את הפעולות האלה'. לכל הממדים, הממשלה הנוכחית נמצאת ימינה מכל ממשלות נתניהו ללא יוצא מן הכלל".

כאשר נשאל האם יסכימו להסתמך על המפלגות הערביות בדרך להקמת הממשלה הבאה, הבהיר: "לא נסתמך באופן ישיר או עקיף על אנשי חד"ש ואנשי תע"ל. יותר מזה, אני קיבלתי הצעה שבנט יצא לפגרה מהמו"מ בזמן שומר החומות, בחודש מאי שנה שעברה, להיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה כפי שקיבלתי גם מביבי בהישענות על המשותפת ואני סירבתי. לא נסכים בשום דרך, תנאי, לא מבפנים ולא מבחוץ, מכיוון שזו סיעה אנטי ישראלית ואי אפשר יהיה לקדם אתה אינטרס הלאומי שאתה תלוי בהם. אני אומר את זה בצורה הכי ברורה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM