שרת הפנים איילת שקד, יו"ר הבית היהודי, העלתה אתמול פוסט זועם לפייסבוק שלה, לאחר שתיעוד השחתה של שלט בחירות של הבית היהודי עם תמונות פנים שלה ושל חברת מפלגתה, ניצנה דרשן-לייטנר, הגיע לידיה. השרה שוחחה היום (רביעי) עם אריה אלדד ובן כספית ברדיו 103FM על המקרה והסבירה כי לא ניתן להקים ממשלה ללא מפלגתה. בנוסף, תקפה בחריפות את בצלאל סמוטריץ': "זאת לא הציונות הדתית שאני מכירה".

שקד: "עוצרת את חרושת השמועות - אני רצה עד הסוף"
הרב דרוקמן במהלך חריף נגד שקד: "להצביע רק למפלגות שעוברות את אחוז החסימה"

בפתח השיחה, שקד סיפרה: "סמוטריץ', במהלך השנה, הסית נגדי בצורה הכי מכוערת שיש. הוא קרא לי תומכת טרור ועכשיו אנחנו רואים בני נוער שורפים תמונה שלה (ניצנה דרשן-לייטנר) ושלי. אני מזועזעת מזה. זאת לא הציונות הדתית שאני מכירה, זה לא החינוך שהציונות הדתית נותנת לבניה ובנותיה. אני קוראת מפה לציבור היפה הזה, הבית שלכם זה הבית יהודי, זה לא הבית הזה".

היא התייחסה לסקרי המנדטים והסבירה: "היום אין לנתניהו 61, יש לו 59-60, ובכל סקר, כל הסוקרים בארץ, כולל הסוקרים של נתניהו עצמו, בדקו ללא יוצא מן הכלל מה קורה אם אנחנו פורשים. אצל כולם התשובה חד משמעית - זה לא משפיע על מפת הגושים. חצי מהקולות שלנו ילכו למחנה הממלכתי או שלא ילכו להצביע".

היא התייחסה ללחצים ולשמועות על פרישתה וסיפרה: "קיבלתי אלפי הודעות שאמרו שאם אנחנו לא מתמודדים הם לא ילכו להצביע. אני מסבירה לנתניהו ולראשי הגוש - תכניסו טוב טוב לראש שלכם, בלי הבית היהודי אין ממשלה. גם אם אנחנו נפרוש זה לא משנה את מפת הגושים. הדרך היחידה להקים ממשלה זה אם הציונות הדתית והליכוד יתרמו מנדט אחד לבית היהודי ואז נעבור".

היא ציינה: "אם היו סקרים שהיו מראים שאם אנחנו פורשים יש ממשלת ימין וכל המנדטים עוברים לימין, הייתי מבינה את ההיגיון. יש סקרים ויש את המציאות".

איילת שקד: "אני רצה עד הסוף", צילום: אבשלום ששוני

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm