שישה ימים לבחירות: ראש הממשלה יאיר לפיד התראיין הערב (רביעי) בחדשות 12, והתייחס לתוצאות הבחירות הקרובות. לטענתו, יש 300 אלף מתלבטים ו-60 אלף מתלבטים בין הגושים, "אנחנו עד הרגע האחרון נצטרך לעשות מאמצים".

בהתייחסות למצבן של מפלגות הגוש, העבודה ומרצ, אמר לפיד: "אני לא מכיר אף סקר בו הן יורדות מתחת לאחוז החסימה, מדובר במפלגות ראויות שצריכות להיות בקואליציה הבאה".

כשנשאל מדוע הוא לא מעודד הצבעה להן, השיב: "אני חושב שחלק ממה שלמדנו בשנה האחרונה שאם רוצים ממשלה יציבה, צריך מפלגה שתוביל את המפלגה הזאת. אנחנו עובדים קשה מאוד להביא את המתלבטים. אני עובד על הגוש, הקולות שאנחנו מנסים להביא הם לגוש. בסוף אנשים מסתכלים על יש עתיד ורואים מפלגת שלטון ורוצים להצביע לה".

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)

על השאלה כיצד הוא מתכוון להרכיב ממשלה, ענה יו"ר יש עתיד: "כשיהיו תוצאות אמת נדבר עם כל מי שצריך לדבר, אם אתה שואל אם אני אדע להקים ממשלה בתנאים מורכבים - תראה איפה אנחנו יושבים עכשיו".

בהמשך, נשאל על האמירה מעוררת הסערה של עאידה תומא-סלימאן, לפיה "שכם נפרדה היום מהשהידים שלנו". לפיד גינה בתוקף את הדברים: "תזכורת למה אני אומר כל הזמן שהמשותפת לא תהיה בממשלה. היא דיברה על מבצעים שאנוחנו מובילים כדי לשמור על ביטחון ישראל". על האפשרות שחד"ש-תע"ל תשב בממשלה בראשותו אמר: "מהיום הראשון שיצאנו לבחירות אמרתי - המשותפת לא יהיו בממשלה".

בהמשך הריאיון, התייחס ראש הממשלה לסערת שירותו הצבאי והבהיר: "הייתי כתב צבאי בב"מחנה" כל מי שרוצה לדעת מה עשיתי בצבא יכול ללכת לארכיון במחנה לקרוא ולראות מה עשיתי". הוא הוסיף כי לא היה בשיריון, "זו אנקדוטה שהליכודנקים הוציאו מהספר שהוצאתי על אבא שלי. זה מחמיא קצת שזה הדבר היחידי שהליכוד מצליח למצוא עליי".

בהתייחסות לכך שרעייתו נטשה ריאיון בעקבות שאלה על הנושא, אמר: "ליהיא באמת נפגעה, כי היא הלכה לריאיון  ושאלו אותה אלף שאלות על שרה נתניהו, בסוף עלו לה דמעות בעיניים והיא באה הביתה עם דמעות בעיניים. אני לא יודע אם זה הישג עיתונאי גדול לגרום לאשת ראש ממשלה לבכות".