חמישה ימים לפני הבחירות, מדד הקול הישראלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה מתפרסם הבוקר (חמישי) וחושף כי חלק נכבד בציבור הישראלי מאמין כי התוצאות עלולות להיות מזויפות.

39% בכלל המדגם אינם מאמינים כי תוצאות הבחירות כפי שיפורסמו ישקפו היטב את ההצבעה בקלפי. מדובר בנתון מדאיג, השני בגובהו מאז התחילו לבדוק זאת ב-2019. פילוח לפי לאום מראה כי בקרב היהודים אי האמון בטוהר הבחירות נמוך במידה ניכרת מאשר בקרב הערבים (36% מהיהודים אינם נותנים אמון לעומת רוב של 51.5% בקרב הערבים). מפילוח מדגם היהודים לפי מחנות פוליטיים, מידת האי אמון עומדת בשמאל על 32%, במרכז על 34% ובימין על 38%.

אי אמון בטוהר הבחירות (צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה)
אי אמון בטוהר הבחירות (צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה)

עוד נבדקו עמדות הציבור בנוגע להסכם הגז עם לבנון. מחצית מכלל הציבור סבורים כי תמיכת ראשי מערכות הביטחון בחתימת הסכם הגז עם לבנון הושפעה גם משיקולים פוליטיים, שליש שהחלטה הייתה מקצועית בלבד, ועוד 17% אינם יודעים. מבדיקה לפי מחנות פוליטיים (יהודים), רוב בימין (65%), לעומת מיעוט במרכז ובשמאל (37.5% ו-28% בהתאמה), סבורים כי עמדת ראשי מערכת הביטחון הושפעה גם משיקולים פוליטיים ולא רק משיקולים מקצועיים.

כמו כן, 62% מכלל הציבור הציבור סבורים כי קיים סיכוי שבעתיד הקרוב תפרוץ בשטחים התקוממות, אם לא יימצא פתרון מוסכם על שני הצדדים לסכסוך הישראלי-פלסטיני. מדובר על עלייה מ- 40% בשנת 2017. בשלושת המחנות הפוליטיים יש רוב הסבורים כי אם לא יימצא פתרון אני בדרך לאינתיפאדה שלישית, אך הוא גבוה מעט יותר בשמאל (71%) מאשר בימין (64.5%) ובמרכז (60%).