שרת התחבורה מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה, שוחחה הבוקר (חמישי) עם סיוון כהן ב-103FM ברקע המצב הקשה של המפלגה בסקרים, לפיהם היא מתנדנדת סביב אחוז החסימה. כמו כן התייחסה לאמירות של חברי הכנסת ממפלגת חד"ש-תע"ל שביקרו את פעילות צה"ל מול ארגון "גוב האריות" וסירבו להגדירו כארגון טרור.

ח"כ כסיף: "חברי 'גוב האריות' הם לוחמי גרילה ולא טרוריסטים"

"אני לא מתיימרת לא לפרש את יאיר לפיד ולא לתאר. אני עושה את מה שאני ומפלגת העבודה עושים. אנחנו מחויבים למדינת ישראל יהודית, דמוקרטית ליברלית. אנחנו מחויבות למדינת רווחה, לדאוג לבעיות הכי קיומיות שמעסיקות את אזרחי ישראל. אני אומרת לכל מי שרוצה שהקול ימשיך לעבוד בשבילם ולייצג אותם - מפלגת העבודה הייתה סיעת היציבות בקואליציה שעברה ולשמור מפני חזרתו של נתניהו צריכה להצביע למפלגת העבודה. אני מזכירה לך שבפעם הקודמת היינו 0.3 אחוזים והיינו 4 בסקרים. אני סומכת על הציבור שיודע ויודעת לעשות את הבחירה הנכונה. אני מעריכה מאוד את זהבה, תמיד אמרתי שמרצ מפלגה אחות, אני חושבת שיש לה חשיבות, כמו שיש חשיבות אדירה למפלגת העבודה. אני חושבת שיש הבדלים מאוד מובהקים בין מרצ לעבודה, שתינו חשובות למפה הפוליטית ואני סומכת על המצביעים שידעו לעשות את הבחירה הערכית, האסטרטגית והנכונה - הצבעה למפלגת העבודה", פתחה מיכאלי את דבריה. 

על ההסכם הימי עם לבנון אמרה מיכאלי: "בצורה חד משמעית אני אומרת לך, זה הסכם חשוב למדינת ישראל ולאזור. לביטחון שלנו, ליציבות שלנו. הצלחה מדינית אסטרטגית ובאמת דבר שאני מאוד שמחה שיש לי חלק בו. הדרך היא דרך המלך. זאת אחריותה של הממשלה לחתום על הסכמים כאלה. חיזבאללה הוא אויב שמתוחזק על ידי איראן. איראן שאחרי 12 שנות נתניהו שהבטיח למוטט את שלטון חמאס ולהרחיק את איראן מהגרעין, חמאס הלך והתחזק, איראן קרובה יותר לגרעין ממה שהייתה, חיזבאללה מחומש יותר ממה שהוא היה. כל אלה אויבים שצריך להמשיך ולשמור על עצמנו מפניהם ולעשות כל מה שאפשר בשביל למגר אותם. ההסכם לא נועד לפרק את חיזבאללה, הסכם שיביא למדינת ישראל ביטחון מפני חיזבאללה, יביא ללבנון אופק כלכלי שעשוי לשחרר אותה יותר מהתלות באיראן. לכן הוא הסכם חשוב למדינת ישראל".

בהמשך נשאלה מיכאלי על התבטאויותיהם של עאידה תומא סלימאן ועופר כסיף מחד"ש-תע"ל, שסירבו לגנות את "גוב האריות": "צר לי על האמירות האלה, אמירות אומללות. אני מגנה אותן. אנחנו נמשיך לעשות את מה שאנחנו צריכים לעשות כצדי להגן על ביטחון ישראל. מפלגת העבודה שחוזרת לדרך רבין מאמינה בכל ליבה שביד אחת את נלחמת בטרור ביד קשה וביד השניה ממשיכה לחפש שותפים בהסדר מדיני. שניהם למען ביטחון ישראל ועתידה. ניסו בעבר כבר להגיש עתירות נגד המפלגה הזו ואחרות, בית המשפט העליון הוא זה שקובע לפי מה שכתוב בחוק. תכף יש בחירות, בואי נראה מה יהיו תוצאותיהן".

כשנשאלה האם חד"ש-תע"ל באה בחשבון כשותפה קואליציונית על אף ההתבטאויות, השיבה מיכאלי: "אני מעוניינת לשתף פעולה עם כל מי שמקבל את ישראל במדינה יהודית דמוקרטית ליברלית ויכול להסכים איתי על קווי יסוד של הממשלה. כרגע נראה שחד"ש תע"ל לא מעוניינות בזה בכלל. גם בצד הימני של המפה יש אנשים שאין לי שום דבר להגיע איתם לקווי יסוד. אני ממשיכה להיאבק למען מה שאני מאמינה בו. לכן ההצבעה למפלגת העבודה כל כך חשובה במיוחד למי שרוצה לוודא שנתניהו לא חוזר למשרד ראש הממשלה, שבן גביר לא יישב מסביב לשולחן הממשלה. שהערכים האלה של שוויון, קיום וכבוד במדינת ישראל ושמירה על הביטחון שלה יקרים לליבו". 

עוד התייחסה מיכאלי לביטול ההופעה הפומבית הראשונה של משה איבגי: "אני חושבת שהדבר הכי מקומם הוא שמשה איבגי מעולם לא לקח אחריות על מעשיו ולא התנצל. הדרך לזה שגברים יפסיקו לפגוע בנשים ולנצל לרעה את כוחם זה שהם יקחו אחריות אם הם כבר עשו את זה. פגיעה מינית חייבת להיעלם מהעולם, גברים חייבים להבין שנשים שוות להם, הן לא שם בשביל לשמש לצורכי אף אחד. לכן אני אומרת - יש פה צד שלם במפה הפוליטית בישראל שלא מכיר בשוויון, שלא מוכן לקבל את העיקרון שנשים הן שוות".

לבסוף התייחסה מיכאלי לפיצוץ הראיון של רעיית רה"מ, ליהיא לפיד, בחדשות 13: "לא יודעת, הבנתי שהיה ריאיון, הלכה, לא הלכה. יאיר לפיד מבוגר ממני בכמה שנים, לא הייתי שם בתקופת שירותו הצבאי ואני היום דואגת, אני עכשיו נכנסת לישיבת ממשלה, יש לנו דברים חשובים לטפל בהם. ריכלתי פחות בעניין שלי".

ח"כ רז: "מתנגד לכל סוג של אלימות מכל סוג שהוא"

 קודם לכן שוחח ח"כ מוסי רז ממרצ עם ינון מגל ובן כספית, ונשאל גם הוא על התבטאויות חברי הכנסת מחד"ש: "אני מתנגד לכל סוג של אלימות מכל סוג שהוא. בכל זאת, אני חושב שאנחנו צריכים לפתור את הבעיה בינינו לפלסטינים ואני חושב שאנחנו יכולים לפתור את הבעיה. ברור שבמאבק לאומי קורים דברים שאני מאוד לא רוצה שיקרו אבל אני חושב שאנחנו צריכים לפתור את הבעיה בדרך של שתי המדינות, כפי שאמר ראש הממשלה לפיד. אני רוצה לקדם תוכנית מדינית שתפתור את הבעיה".

"אם יש אנשים שפוסלים את עצמם מלתמוך בגוש מסוים וגם ראש הגוש אומר שהוא לא ישתף איתם פעולה אז השאלה היא לא השאלה. אני לטווח ארוך, זה לא רלוונטי לבחירות האלה, יש לקואליציה מעין טבע משונה שמי שמרכיב אותה שהופך לראש הממשלה משנה מה הוא מעדיף. אני מעדיף שיתוף פעולה יהודי ערבי כדי למנוע את האלימות, שלא נצטרך לדון בשאלה האם רוצח בתל אביב שונה מזה שהורג בשכם", הוסיף. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm