מערכת הבחירות לכנסת ה-25 נכנסת ליישורת האחרונה שלה, כאשר הרגע בו נלך לקלפיות להצביע - הולך ומתקרב. יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, התייחס היום (חמישי) בראיון לוואלה! למספר סוגיות הנמצאות על סדר היום הפוליטי. הוא ציין כי יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ניהל מגעים רע"מ, והודה כי נתניהו רצה להקים ממשלה בתמיכתם במחוץ - למרות שהדבר הוכחש לא פעם בעבר.

גפני נגד הקלטות סמוטריץ: "על היריב הגדול ביותר שלי לא אומר את זה"
הקלטות סמוטריץ' נחשפות: "נתניהו שקרן בן שקרן, רצה לשבת עם רע"מ"
סקר בדק: האם הציבור מעוניין שרע"מ וחד"ש-תע"ל יהיו חלק מהקואליציה הבאה?

"אני מעריך שנתניהו רצה שתהיה תמיכה מבחוץ, משהו מהסוג של רשת ביטחון. ועל זה סמוטריץ' אמר לא, אני חושב שהוא טעה", אמר. הוא נשאל האם הוא תומך בהקמת ממשלה תוך הישענות על ח"כים ערבים, והשיב: "אני לא מקים ממשלה או מרכיב קואליציה. ברגע שיהיה דבר כזה, ידברו איתנו, נתייעץ ונחליט. העבודה הפרלמנטרית היא גם בשיתוף עם חברי הכנסת הערבים, האם אפשר לעשות את זה גם בממשלה? אין לי דעה, אני לא שולל את זה. זה ראוי לדיון".

נושא נוסף שעלה במהלך הראיון, הוא החשש בגוש הימין משאננות בקרב המצביעים החרדים של יהדות התורה. גפני דחה את החשש והסביר: "יש התעוררות רבה בציבור החרדי ואני מקווה שנעלה במנדט. מכל מי שעושה רעש כזה על ירידה במנדט, כנראה שיש לו אינטרס לעשות רעש כזה אבל זה לא מעבר".

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך, יו"ר דגל התורה סירב להתייחס לאפשרות כי נתניהו לא ישיג 61 מנדטים להרכבת הממשלה, ואמר כי לפי ההערכות שלו "תהיה ממשלה בראשות נתניהו. עברנו שנה קשה, כולם ראו את זה ויבואו להצביע. אם לא יהיו 61, נתכנס הגוש יחד עם נתניהו ונחליט". הוא נשאל האם ישנה אפשרות שמפלגתו תשתף פעולה עם ממשלה בראשות בני גנץ, והשיב: "הוא לא נמצא על הפרק, בכלל. הוא מבחינתי לא שותף פוטנציאלי. כל השנים הלכנו עם הימין וגנץ הוא שמאל. אנחנו כל השנים הלכנו עם הימין, המפלגה שלנו היא אידאולוגית, לא ננטוש לעולם את הציבור המסורתי".

כאמור, מערכת הבחירות הנוכחית מהווה אתגר משמעותי עבור מפלגתו של גפני, בין היתר בשל סחף של צעירים חרדים למפלגתו של איתמר בן גביר. חבר הכנסת הוותיק סירב להתרגש מכך, וטען: "הצעירים החרדים יצביעו ליהדות התורה. בן גביר עושה מה שאסור על פי ההלכה ועולה להר הבית".

"לא ראיתי אותו במאבקים על דת ומדינה עם כל הרעש שהוא עושה ומשתולל. מה הוא עושה כדי שתהיה כאן מדינה יהודית? הוא לא עושה כלום. מה הוא עשה? רק כשיש לצערי פיגוע, רואים אותו צועק ומשתולל על עמר בר לב. יכול להיות שהצעירים מוחאים לו כפיים אבל הם יצביעו לג'", הוסיף.

איתמר בן גביר  (צילום:  אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: אוליבייה פיטוסי פלאש 90)

סוגייה נוספת שעלתה היא שאלת שילוב נשים במפלגתו, וגפני השיב כי הנושא אינו נמצא על הפרק. לדבריו, ברגע שהרבנים יגידו שאישה תלך לכנסת - זה מה שיהיה. "דעתי לא רלוונטית, אני תלוי במה שאומרים הרבנים וגדולי התורה וכל עוד הם אומרים שלא יהיו, הן לא יהיו", הסביר ונשאל על כך שבממשלה עתידית בראשות נתניהו יהיה ייצוג נשי נמוך. בתגובה, חה"כ גפני השיב: "תשאלי את ראשי המפלגות והממשלות למה אין שוויון במפלגות החילוניות או בממשלות השונות. אני תמכתי באפליה מתקנת כלפי נשים במקומות עבודה".

יו"ר דגל התורה המשיך ופירט גם על הרפורמות שהממשלה בה יהיה שותף מתכננת לערוך במערכת המשפט, והציב תנאי אחד מרכזי. "אני רוצה לעשות מה שטוב לאזרחי ישראל, ומה שטוב זה שלא תהיה דיקטטורה שיפוטית", הוסיף ושיגר איום: "אם הליכוד לא יסכים לפסקת התגברות, לא תהיה קואליציה. לא נוותר על זה, אם יחליטו שלא מביאים את זה - אני קם והולך".