שלושה ימים לבחירות: המפלגות נמצאות בישורת האחרונה של קמפיין הבחירות עד לפתיחת הקלפיות ביום שלישי, וממשיכות במאמצעים של הרגע האחרון בניסיון להגדיל את בסיס כוחן. בתוך כך, שר האוצר, אביגדור ליברמן, השתתף היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בבאר שבע והתייחס לאפשרות להיכנס לקואליציה ביחד עם החרדים. כמו כן, תקף את שר הביטחון, בני גנץ ואת ראש הממשלה, יאיר לפיד, ואמר כי "הם יתנו הכול לחרדים".

בפתח השיחה, התייחס לנושא החרמות, ולחוסר המוכנות של מפלגתו לשבת בקואליציה עם הסיעות החרדיות. לדבריו של ליברמן, "לשבת עם מישהו שרוצה להיות שר האוצר בממשלה הבאה, יצחק גולדקנופף, שאומר ש'אברכים עובדים הרבה יותר קשה מחיילים קרביים בחזית ומגיע להם כל הטבות המס', ש'מקצועות כמו מתמטיקה ואנגלית לא תורמים לכלכלה', אני לא רואה איך אפשר לשבת עם הבן אדם הזה, על מה נדבר איתו? הוא רוצה עוד שלושה מיליארד שקל למערכת חינוך שמנציחה בורות. אין מכנה משותף, זה לא עניין של חרמות".

אביגדור ליברמן (צילום: מרק ישראל סלם)
אביגדור ליברמן (צילום: מרק ישראל סלם)

לאחר מכן, התייחס לטענה של שר הביטחון כי יש בידו את הסיכוי להרכיב ממשלה. לשאלה האם ימנע ממנו הרכבת ממשלה, במידה ויצליח להביא לשולחן הקואליציה את החרדים, השיב ליברמן כי "חד וחלק כן. אנחנו לא נצטרף". לדבריו, "מבחינתי הדבר שהכי צורם זאת התחרות הפרועה בין גנץ ולפיד על ליבם של ש"ס ויהדות התורה. אמרתי ואני אומר גם עכשיו, הם יכולים להרכיב ממשלה עם דרעי וגפני, אני לא אהיה שם. אין שום מצב שניתן יד עוד פעם להמשך הטרללת שראינו". 

כזכור, שר האוצר תקף את שר הביטחון בחשבונו האישי בטוויטר, וצייץ כי "החיזור הגורלי שלך אחרי דרעי, גולדקנופף וגפני, והממשלה שאתה חולם להקים איתם לא תקום, כל עוד ישראל ביתנו תהיה גדולה וחזקה".

את הדברים פרסם ליברמן, בתגובה לריאיון שערך גנץ ב"כיכר השבת", בו אמר כי "אנחנו היחידים שמייצרים גשר פוליטי ממלכתי במדינת ישראל. אנחנו הפתרון הפוליטי. ש"ס ישבה עם מרצ בעבר, ליברמן ישב בעבר עם החרדים. אני מכיר את ליברמן, האיש צם שלוש פעמים בשנה, חדרו מלא ספרים, אני לא חושב שהוא לא יהודי בנשמתו".