חשש בעבודה ובמרצ מתרחיש בו אחת מהן לא תעבור: ח״כ רם שפע, יו״ר סיעת העבודה, התראיין היום (שבת) באירוע "שבתרבות" באדמית שבמטה אשר. כמו כן, התראיינה גם יו"ר מרצ זהבה גלאון באירוע "שבתרבות". השניים הזהירו מפני האפשרות שמלפגת יש עתיד תקבל מספר רב של מדנטים ו"תשתה" את העבודה ומרצ ותוריד אותן תחת אחוז החסימה, דבר שיאפשר כמעט בוודאות ליו"ר האופוזיציה נתניהו להקים ממשלה.

מיכאלי תוקפת: "רבין נרצח בשיתוף פעולה של נתניהו, לא ניתן לרוצח לנצח"
זהבה גלאון: "אני מאוד מודאגת, אם מרצ נופלת - נתניהו ובן גביר בשלטון"

"חשוב להגיד לכולם שהסיבה האמיתית שלפיד וסביבתו דחפו בכל הכוח לאיחוד העבודה ומרצ הייתה כדי למחוק את מפלגת העבודה", אמר ח"כ שפע, "רק דמיינו את עצמם בלילה בעוד שלושה ימים, צופים במדגם, רואים יש עתיד גדולה מאוד, בתמורה לכך שאחת המפלגות נמחקו. המשמעות הברורה היא שלטון יציב של נתניהו, בן גביר וסמוטריץ להרבה מאוד שנים קדימה. הדרך היחידה למנוע את השינוי הזה היא להצביע למפלגת העבודה, ולקבל ממשלת תקווה ושינוי אמיתית".

רם שפע (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
רם שפע (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

בתוך כך, גם יו"ר מרצ אמרה: "אנחנו באימ-אימא של הגוועלד. אנחנו קרובים לאחוז החסימה ואם מרצ נופלת אז לנתניהו יש 63-64 מנדטים. והחבורה המטורללת הזאת תעלה לשלטון. אנחנו נראה כאן שינוי דרמטי, ריאקציונרי בזכות לשוויון של נשים, של הקהילה הלה״טבית, של המיעוט הערבי. אנחנו צריכים לחשוב שלושה צעדים קדימה״.

עוד הזהירה גלאון מהניסיון של נתניהו לדכא הצבעה בחברה הערבית: ״אנשים בחברה הערבית חוששים מהניסיונות של נתניהו לדיכוי הצבעה בקרב הציבור הערבי. אם פעם הוא הזהיר מה'ערבים נוהרים לקלפיות', היום הוא מבקש להציב מצלמות בקלפיות של ערבים, הוא ביקש להקשות על קלפיות מונגשות ובן גביר הודיעו שהוא ישלח 'משקיפים' - הביריונים של בן גביר. יש לו מטרה אחת, לדכא הצבעה בציבור הערבי, כי זה ברור שאם הציבור הערבי ייצא להצביע אז הסיכוי של גוש השינוי לנצח יותר גדול״.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מתייחס לישורת האחרונה בקמפיין במטה המפלגה

כמו כן, גם יו"ר יש עתיד, רה"מ יאיר לפיד, אמר כי "אנחנו במומנטום חיובי וכולם רואים את זה. זה יקרה בשטח. השטח יכריע את הבחירות האלה. אנחנו צריכים לעלות במנדט אחד וניצחנו".