הישורת האחרונה: יומיים לפתיחת הקלפיות, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שוחח הבוקר (ראשון) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5 ועם אראל סג"ל ב-103FM, התייחס למצב הליכוד בסקרים, שותפיו לגוש והמשיך לתקוף את ליברמן ואת הסכם הגז עם לבנון.

רם בן ברק: "לא משווה, אבל גם היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית"

"אני חושב שאזרחים רבים מעריכים את הדרך שלנו, דרך של ממשלת ימין יציבה וחזקה שנמצאת לצערי בסכנה. לפי כל הסקרים שלנו אנחנו בתיקו. הסקרים מראים שיש 60 מנדטים לימין, וכל קול קובע", פתח את דבריו נתניהו.

הוא תקף את הקואליציה בראשה עומד ראש הממשלה: "צריך ליכוד גדול שיבטיח את הניצחון. מי שיישאר בבית יקבל ממשלה מסוכנת של לפיד, גנץ ועבאס, עם השתוללות מחירים ומדינה פלסטינית".

לאחרונה, חבר הכנסת איתמר בן-גביר מביע חשש פעמים רבות כי נתניהו יקים ממשלה עם גנץ וישאיר את הציונות הדתית באופוזיציה, על כך השיב יו"ר האופוזיציה: "אני אומר לכל החברים, סמוטריץ', בן גביר ודרעי - כולם יהיו שרים בממשלה שלנו, אבל בשביל שנוכל להקים ממשלה צריך ליכוד גדול יותר מיש עתיד". 

איתמר בן גביר (צילום: מרק ישראל סלם)
איתמר בן גביר (צילום: מרק ישראל סלם)

על הקלטות חפץ אמר ראש הממשלה לשעבר: "זו רכילות ריקה ושקרית של עד מדינה, שהעדות שלו התרסקה במשפט, ולכן זה לא מעניין". הוא המשיך כאמור לתקוף בתקיפות את ההסכם שנחתם בין ישראל ללבנון: "ההישג הוא של חיזבאללה. נסראללה נתן איום מפורש ללפיד שאם הוא לא ייכנע לכל התכתיבים הוא יפגע בנו. לפיד ויתר ונתן שטחים עצומים לחיזבאללה והרבה גז".

"נוצר תקדים שנסראללה מאיים וישראל נכנעת. אני אשנה את זה ואחזיר אותנו למעמד הגדול. אצלי נסראללה היה בבונקר, הוא לא התרברב וידע בדיוק את מקומו. נחזיר את כח ההרתעה של ישראל", הוסיף.

בריאיון שהעניק למעריב, טען שר האוצר אביגדור ליברמן כי במדינה שגוש נתניהו לא יגיע אל יעד 61 המנדטים, יתבצע בליכוד ניסיון להחליפו. על כך השיב ראש הממשלה לשעבר: "הוא אמר את זה בפעם הקודמת גם, הוא אומר את זה בכל מערכת בחירות. לא התרסקנו, הם התרסקו. עכשיו יש לנו הזדמנות להחליף אותם ואנחנו ממש על הסף. אני אומר ללפיד, ליברמן ועבאס 'חלאס'. שנה אחת הספיקה לנו, אנחנו רוצים ממשלה חזקה".

כמו כן, הוא תקף פעם נוספת את שרת הפנים איילת שקד, בטענה כי היא שורפת "קולות בימין: "היא שורפת מנדטים. שקד לא עוברת, וכל קול שהולך לשם הולך לפח. צריך להצביע מחל כדי שנכריע".

"גנץ אמר את אחת האמירות המזעזעות ביותר"

בהמשך שוחח נתניהו גם עם אראל סג"ל ב-103FM, שם תקף נתניהו את שר הביטחון גנץ: "יש ביקורת על מי שעומד בראש מערכת הביטחון - בני גנץ. הוא איש שמאל, שאמר את אחת האמירות המזעזעות ביותר. הוא אמר שהוא גאה בכך שסיכן חיילי גולני כדי למנוע פגיעה בפלסטינים. שום דבר לא מפתיע אותי. מאז שהממשלה הזו עלתה לכס השלטון אנחנו רואים עליי מטאורית בטרור. נחזיר את ההרתעה ולא בכדי, נתון שהתקשורת לא מראה, שלא זוכרים שבעשור האחרון שהייתי ראש ממשלה על מלא זה היה העשור השקט והבטוח ביותר".

על ההסכם הימי אמר: "זה הסכם כניעה. לפיד נכנע לנסראללה תחת איומים. לפיד נכנע ונבהל, זה מטורף. אני אדע לטפל בזה. אתם רוצים אותי את ראש ממשלה או את לפיד? כי כרגע זו הברירה. אנחנו בתיקו 60-60, ולפיד רוצה את זה. אני אומר במיוחד למי ששוקל להצביע למפלגות אחרות - סמוטריץ' ובן גביר יהיו בממשלה בכל מקרה, אבל אם לפיד יהיה גדול מהליכוד יהיה אסון. לפיד יהיה ראש הממשלה".

עוד התייחס נתניהו לאמירה השנויה במחלוקת של ערד ניר בחדשות 12: "ערד ניר אמר שאפשר להצביע לנתניהו, נאשם בפלילים, ועשו לו 'נו, נו, נו'. אבל לא ראיתי שמישהו מוועדת הבחירות התייחס לזה. זו שערורייה". 

לבסוף התייחס נתניהו להבטחת הבחירות שלו בנוגע להקפאת משכנתאות, ולהבהרה כעבור כמה ימים כי מדובר בטעות והתכוון להקפאת ארנונה: "לא חזרתי בי מדבר אחד במשכנתאות. אמרתי מהרגע הראשון שאקפיא את האינפלציה באמצעות הקפאת ארבעת מחוללי האינפציה. אמרתי בטעות משכנתאות, ואי אפשר להקפיא משכנתאות כמובן. לא חזרתי בי, כמובן שאני יודע שאי אפשר להקפיא משכנתאות".

מהמחנה הממלכתי בראשות בני גנץ נמסר בתגובה: "מי שמימן את חמאס, שתק והתחבא כשאלפי טילים הפגיזו את יישובי הדרום ולמעט לדבר לא עשה דבר בביטחון - הוא האחרון שיכול להטיף על חוזק או על ביטחון. דווקא עכשיו בתקופה ביטחונית כה מורכבת, כה מסוכנת לעתידה של מדינת ישראל, מפקיר נתניהו את הזירה הביטחונית בידי שני קיצוניים שיבעירו את המזרח התיכון, בזמן שהוא עסוק במשפטו. אבדה לו הבושה".