ערוץ 14 שלח היום (ראשון) פנייה דחופה ליו"ר מפלגת מרצ זהבה גלאון, במטרה להציב עמדות שידור במטה הבחירות של המפלגה. זאת, לאחר שעל פי הערוץ נאסר על נציג הערוץ להציב עמדת סיקור במקום.

"נתניהו ניצח": תשדיר הבחירות של מרצ שמדמה את היום של אחרי הבחירות

"על פי כל דין, מרצ אינה רשאית למנוע מערוץ 14 מלסקר את הנעשה במטה הבחירות של מרצ ביום הבחירות, בדיוק באותו אופן שמרצ מאפשרת ליתר ערוצי הטלוויזיה ואמצעי התקשורת לקיים את הסיקור", נכתב.

תשדיר בחירות של מפלגת מרצ (צילום: אבשלום ששוני)

עוד צויין כי בסירובה של מרצ יש משום פגיעה בחופש העיתונות, בחופש הביטוי, בעיקרון השוויון, אפליה פסולה, ופגיעה בזכותם של צופי ערוץ 14 לקבל סיקור מלא של כל הנעשה במערכת הפוליטית ביום הבחירות. "כידוע, מרצ הינה גוף דו-מהותי עליו חלים כללי המשפט הציבורי והחוקתי, ובפרט בכל הנוגע לבחירות". במכתב צויין כי במידה והדרישה לא תענה, יופעלו אמצעים משפטיים.

איתי וולמן, מנכ"ל הערוץ, מסר: "ערוץ 14 יפעל בכל הכלים המשפטיים למנוע אפליה והדרה של עיתונאי הערוץ מלסקר את החדשות ולהביא את מלא האינפורמציה לצופיו הרבים".

בתגובה לדברים צייצה יו"ר מרצ זהבה גלאון: "אנשי ערוץ התעמולה 14 יכולים להעביר את התעמולה שלהם מכל מקום אחר במדינה. מרצ עסוקה בדבר אחד בלבד: להפיל את האסימון שאם מרצ לא עוברת, נתניהו בן גביר וסמוטריץ׳ יבטלו את הדמוקרטיה בישראל".