יממה לאחר הסערה שחולל ח"כ איתמר בן גביר שהצהיר אמש כי בכוונתו לדרוש במו"מ הקואליציוני את תיק הביטחון פנים, בעוצמה יהודית טענו הבוקר (שני) כי  למסיבת העיתונאים שקיים אמש בן גביר, קדמה פגישה שהתקיימה ביום חמישי האחרון, בין נתניהו לבן גביר. 

גוש נתניהו מצליח להקים ממשלה? התחזית של סקרי הבחירות האחרונים
יממה לפתיחת הקלפיות: המרדף אחר "המנדט החסר"

לדבריהם, במהלך הפגישה, עדכן בן גביר את נתניהו כי בכוונתו להודיע כי הוא מתכנן לדרוש את תיק בטחון הפנים. נתניהו עודד את בן גביר לעשות זאת ואמר כי דרישה כזו כעת יכולה להביא לניצחון הגוש ולהניע את מצביעי הימין שנותרו בבית, אולם לא הסכים להתחייב לבן גביר כי ימנה אותו לתפקיד.

בתגובה לדברים, מסר בן גביר: "רק אם נהיה מספיק גדולים וחזקים, ונקבל לפחות 15 מנדטים, נוכל להבטיח שתקום ממשלת ימין - ולא חלילה ממשלה עם גנץ, למרות שיש יועצים בסביבתו של נתניהו שמעוניינים בכך". נתניהו התייחס גם כאן ואמר בגלי צה"ל: "אני לא שולל את זה, וגם לא מחלק את זה. לא מתעניין כרגע במינויים, אז הוא אמר שזה מה שהוא רוצה. הוא יהיה שר בממשלה שלי רק אם אהיה ראש ממשלה".

כאמור, דבריו של בן גביר עוררו סערה, בעיקר בצד השמאלי של המפה הפוליטית. מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה לדרישתו של בן גביר את תיק הבט״פ:  ״בן גביר דורש - ובן גביר יקבל. ברור לכולם איך תראה ממשלת הקיצונים של נתניהו - שר הבט״פ בן גביר יבעיר את המדינה". ביש עתיד מסרו: "נתניהו הסחיט יהיה שבוי של בן גביר בממשלה הקיצונית".

נתניהו: "אם יש לעבאס הקלטות - שיוצא"

כאמור, יו"ר הליכוד התראיין הבוקר בגלי צה"ל ודחה פעם נוספת את הטענות שרצה להקים ממשלה יחד עם ח"כ מנסור עבאס: "אם יש לעבאס הקלטות - שיוצא. הוא לא יודע רק אז מה אנחנו נוציא. אמרתי לו 10 פעמים שהוא לא יהיה בממשלה שלנו ובקואליציה שלנו". כמו כן, תקף את גנץ והבהיר: "אני מכבד את גנץ, אבל אם הוא בא ואומר שאין לו התנגדות לבירה פלסטינית בירושלים - הוא שמאל. וזה לא אסון להיות שמאל זה אסון להסוות את זה כימין רך".

בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום: רויטרס)

כשנשאל האם יבטל את הסכם הגז, השיב: "אנהג בו כפי שנהגתי בהסכם אוסלו - עוד הסכם כניעה גרוע". על האפשרות שיפטר את היועמ"שית אמר כי הוא "לא עוסק בדברים פרסונליים ולא נותן תכנית עבודה. כשיגיע זמנם של התיקונים - נעשה אותם בצורה אחראית".

בסיום, התייחס לשאלת החוקים הפרסונליים והעביר מסר לחבריו לגוש: "אני לא רוצה שום חוק שיעסוק במשפט שלי. כל מי שרוצה לעזור לי - שיעזור לי פחות. אמרתי להם את זה לא פעם".