בחירות 2022: אופטימיות זהירה בימין הערב (שלישי) לאחר שבתוצאות המדגמים השיג הגוש התומך בנתניהו 61 מנדטים. 

יראו אותה מבחוץ: חברי הכנסת שככל הנראה לא יזכו לקדנציה נוספת
"כבר היינו בסרט הזה": בגוש לפיד לא מתרגשים מהמדגמים ושומרים על אופטימיות
אכזבה בשמאל: העבודה ומרצ עברו, אך מסתמן כי הן בדרכן לאופוזיציה

יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, התייחס לתוצאות ואמר: "היום זכינו להבעת אמון אדירה מצד העם בישראל, כי התברר שוב שהליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר בישראל בפער משמעותי. גם שותפינו למחנה הלאומי זכו בהישגים מרשימים מאוד, שוחחתי איתם ובירכתי אותם על כך. : דרך הליכוד הוכיחה את עצמה, מ-52 מנדטים בבחירות האחרונות, אנחנו על סף ניצחון גדול מאוד. ואין להמעיט בעומק השינוי שהתרחש בישראל בשנה וחצי האחרונה, כי ברור לגמרי שהעם רוצה דרך אחרת".

"הוא רוצה להחזיר את הגאווה הלאומית שנלקחה מאיתנו. הוא רוצה מדינה יהודית, מדינה שמכבדת את כל אזרחיה, אבל מדינת הלאום שלנו. הוא רוצה ממשלה אחרת, יציבה ומנוסה. יש לנו את הנבחרת הטובה והמנוסה ביותר. העם רוצה ממשלה שתדאג לו, שלא תהיה אטומה. אנחנו מבקשים טוהר בחירות מלא, ואני מצפה ממי שאחראי על כך, לדאוג לכך. אם תוצאות האמת ישקפו את תוצאוח המדגמים, אקים ממשלה לאומית שתדאג לכל אזרחי ישראל", הוסיף.

יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר נשא דברים: "אנחנו עדיין לא יודעים אם יש לגוש 61. אני זוכר את החגיגות של הבחירות הקודמות, שהסתיימו בממשלה עם רע"מ. אבל מה שבטוח הוא שאנחנו חייבים להודות על ההישג הגדול של הציונות הדתית - עוצמה יהודית, ועל החיבור הגדול לעם ישראל".

איתמר בן גביר חוגג (צילום: פלאש 90)
איתמר בן גביר חוגג (צילום: פלאש 90)

"אני חושב שההישג הגדול הגיע בין היתר, מהסיבה שאנחנו מייצגים את כולם; חילוניים ודתיים, חרדים ומסורתיים, ספרדים ואשכנזים, אנשי עיר וכפר, חקלאים, מורים, עצמאיים, שוטרים וחיילים, וכולם כולם מבקשים שינוי אמיתי. מבקשים ללכת בביטחון ברחוב. מבקשים שלא יכבלו את הידיים של החיילים ושל השוטרים שלנו", הוסיף.

עוד הוא הרחיב בנוגע למטרות של רשימתו: "מבקשים לעשות הפרדה מוחלטת בין מי שנאמן למדינת ישראל ואין לנו שום בעיה איתו, לבין מי שחותר תחת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, ומי שזורק אבנים ובקבוקי תבערה, פוגע בסוהרות בבתי הכלא ומתנהג כמו בעל בית". 

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' דיבר גם באירוע של מפלגתו, לרגל סיום הבחירות: "היום הציונות הדתית עושה היסטוריה, לראשונה מאז קום המדינה המפלגה של הציבור הדתי לאומי הופכת לשלישית בגודלה בכנסת, עם הייצוג הגדול אי פעם. הישג שמצטרף למה שמסתמן כניצחון והכרעה של המחנה הלאומי". עכשיו אנחנו מחכים לתוצאות האמת כדי שנוכל להקים בביטחון ממשלת ימין לאומית, יהודית וציונית".

בצלאל סמוטריץ' חוגג. באדיבות TPS

הוא הודה לשותפו לרשימה בשתי מערכות הבחירות האחרונות: "אני רוצה להודות מעל הבמה הזו לשותפי ולחברי לדרך איתמר בן גביר על העבודה המשותפת לאורך השנה וחצי האחרונות ובאופן ספציפי על העשייה במהלך קמפיין הבחירות". עוד הוא הוסיף כי "בימים האחרונים אני שומע כל מיני ספקולציות ואמירות לגבי המשך הדרך, אז אני רוצה להבהיר כאן באופן ברור: אנחנו נמשיך לעבוד ביחד בשיתוף פעולה, כפי שעשינו בהצלחה בשנה האחרונה ובקמפיין".

הוא תקף פעם נוספת את שיתוף הפעולה עם רע"מ בקואליציה: "זהו אמון נרחב בהתנגדות המוחלטת שהובלנו לכל שיתוף פעולה ולגיטימציה למנסור עבאס ולתנועת האחים המוסלמים, והבנה לגודל הסכנה שהייתה עם ממשלה שאיפשרה להם לנסות להרוס את מדינת ישראל מבפנים. אנחנו עמדנו כחומה נגד זה, לחמנו וחשפנו את ההונאה של עבאס".

יו"ר הציונות הדתית העביר מסר גם למתנגדיו: "אני רוצה להגיד כאן בצורה חד משמעית וברורה: המחויבות שלנו היא לשרת את כל עם ישראל, ימין ושמאל, דתיים, חילונים, חרדים, ומסורתיים, יהודי הארץ ויהודי התפוצות, אלו שמסכימים איתנו ואלו שלא. אני יכול להבטיח לכל אזרחי ישראל, בכל תפקיד בו אכהן בעז"ה בממשלה ובכנסת הבאה, אני אהיה שליח של כל העם, של אלה שבחרו בנו ואלה שלא בחרו בנו".

יו"ר ש"ס אריה דרעי נשא גם הוא דברים בפני תומכי המפלגה: ״הממשלה הזו מחקה מחצית מעם ישראל, דרסה את הדמוקרטיה והשתמשה בשלטון הכוח נגד כל עם ישראל. נחיה כולנו כאן, זו התוצאות של הבחירות ואני מקווה שכולם יקבלו אותם בצורה ממלכתית ולא נתחיל לשמוע את הקולות של ממשלה לא לגיטימית וחלילה וחס של קץ הדמוקטריה".

"אתם תראו שתהיה ממשלה שיקים בע״ה נתניהו, תהיה ממשלה אחראית ותתחשב בכל העם. תהיה ממשלה חזקה בע״ה ויציבה שתענה בעבור כל עם ישראל", הוסיף.

יו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף: "הבטחנו לפעול להורדת יוקר המחיה, לפתיחת השוק לתחרות והוספת מוצרים בסיסיים למחיר הנמצא תחת פיקוח. שר האוצר היוצא איווט ליברמן, לא בחל באף אמצעי שיפגע באוכלוסיה החרדית. למרבה הצער, הוא פגע לבסוף בחברה הישראלית כולה. אנחנו מקווים מאוד שבממשלה הבאה נוכל לתקן, בע"ה, את הנזקים שהוא יצר".

חבר הכנסת משה גפני התראיין ל"חדשות 12", והתייחס לתוצאות הבחירות: "אזרחי ישראל לא יסבלו יותר מהממשלה הזאת, אנחנו נשב ונדבר עם נתניהו. נבחן את כל מה שהממשלה הזו עשתה, ואת יוקר המחיה שצמח באופן חסר תקדים, כמו גם הפגיעה בישראל כמדינה יהודית, נעבוד להחזיר את ישראל למצב שפוי ונורמאלי". 

עוד הוא הוסיף כי "הממשלה הזו תוכל לפעול במשך ארבע שנים, אם ירצו לצרף מפלגה נוספת שתקבל את קווי היסוד שלה, בוודאי. אני לא רוצה ממשלה צרה, אבל אם אין ברירה אז אני חושב שזו הממשלה העדיפה. אני קורא לליברמן, הוא אמר שהוא מקשיב לרצון העם, העם אמר לך תלך הבייתה, תלך הבייתה". 

 ח"כ מירי רגב (הליכוד) אמרה על תוצאות המדגמים: "צריך להמתין לתוצאות אמת, אבל אם זה הכיוון, ראש הממשלה הבא הוא נתניהו, העם אמר את דברו בצורה ברורה, לא רוצים ממשלה שנשענת על תומכי טרור. בן גביר ראוי להיות שר במדינת ישראל, הם רוצים מישהו שבא ואומר ועושה את הדברים כמו שהם. אחרי השנה האחרונה נגלה כאן אחריות, מדינת ישראל היא מעל האגו, אנחנו צריכים להחזיר את השפיות למדינת ישראל, להוריד את המחירים, להחזיר את הגאווה הלאומית".

ח"כ ניר ברקת (הליכוד), מסר: ״מסתמן שמדינת ישראל חוזרת למסלול של שגשוג כלכלי, ביטחון וגאווה לאומית. זהו ערב משמח אחרי שנה של ממשלת שמאל שדרדרה את ישראל לאחור. יחד עם זאת, עלינו להמתין לתוצאות האמת ובעזרת השם נקווה שהמצב אפילו ישתפר״.