הבחירות לכנסת ה-25 הגיעו לסיומן הערב (שלישי) עם סגירת הקלפיות בשעה 22:00. מדגמי הבחירות של ערוצי הטלוויזיה הראשיים הראה כי גוש נתניהו נע בין 62-61 מנדטים. בעוד שבמפלגות גוש הימין כבר החלו החגיגות, במפלגת "יש עתיד" בראשות ראש הממשלה, יאיר לפיד, ובמפלגת "המחנה הממלכתי" בראשות שר הביטחון, בני גנץ, פרצופים מודאגים יותר.

ראש הממשלה, יאיר לפיד, התייחס לתוצאות הראשונות ואמר כי "הלילה הזה ימשך יומיים, האירוע יגמר במעטפה האחרונה. הקמנו ממשלה שבאה להוריד את יוקר המחייה, אין לנו שום כוונה לעצור, כל אזרח ישראלי צריך לדעת שנמשיך להלחם שישראל תישאר יהודית ודמוקרטית".

שר הביטחון, בני גנץ, התייחס לתוצאות המדגמים: "זוהי הדמוקרטיה שלנו, ועם ישראל ואזרחי ישראל הוכיחו שאיכפת להם ממדינת ישראל. שהיא יקרה להם. שהם רואים את עצמם חלק בלתי נפרד ממנה ומעתידה. אני מודה לכם על האמון בי, מודה לכם על האכפתיות. מודה לגדעון, שהניסיון והידע שלו הם נכס ענק ואני יודע שהשותפות ביננו תימשך. מודה לגדי, שידע כמה כבד הוא המחיר של הפוליטיקה – ובכל זאת בחר להצטרף ולתרום למדינת ישראל בשדה החשוב הזה. תודה על השותפות".

"לילה ארוך וימים ארוכים לפנינו. אנחנו נמתין לתוצאות האמת. יהיו תוצאות האמת אשר יהיו, את הדרך של המחנה הממלכתי – רק התחלנו. הרעיון של מחנה רחב, שמתבסס על מרכז המפה הפוליטית וחוצה את הגושים ומנסה לחבר בין כל חלקי החברה בישראל– הוא  רעיון חשוב ורלבנטי. אנחנו נשמר את הרעיון הממלכתי, נמשיך ונתגבש, ונפעל לייצר מסגרת פעולה רחבה שתשרת את עם ישראל ואזרחי ישראל כולם", אמר.

שר התיירות, יואל רזבוזוב, שמר על אופטימיות לאחר פרסום המדגמים ואמר: "אני מסכים עם רגב שצריך לחכות לתוצאות האמת, כבר הייתי לא פעם ולא פעמיים במצב של מדגמים, נחכה לתוצאות הסופיות, יכול להיות פה שינוי, מחבריי בליכוד אני גם שומע שהם מודאגים מהעלייה של בן גביר, וזה שאנו רואים בציונות הדתית שאין שם אישה אחת בחגיגות עכשיו, זה צריך להדאיג את כולנו, הייתי בשטח, בקלפי אנשים מפרגנים ללפיד, הוא מתנהל היטב ככראש הממשלה, ראינו את הבעת האמון הזו בשטח".

בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)

סגן שר החוץ, עידן רול, הגיב: "תודה לציבור הענק שיצא והצביע יש עתיד וכמובן לשטח האדיר שלנו. בזכותכם ננצח - חכו לתוצאות האמת".

השרה לשוויון חברתי, חברת הכנסת מירב כהן, אמרה כי "נתנו פייט בשטח עם אלפי מתנדבים, ידענו שזה צמוד, ובסוף היו ימים שתוצאה כזו הייתה נראית צמודה, נחכה לתוצאות הסופיות, לפעמים מאות קולות יכולים לשנות את המפה".

שר העלייה והקליטה של ישראל, פנינה תמנו-שטה: "צריך להמתין לתוצאות האמת. יש נדנדה, עדיין לא ספרו את קולות החיילים. להפקיד את משרד הביטחון בידי בן גביר או סמוטריץ' זה יהיה עגום מאוד, לעומת שני הרמטכ"לים אצלנו".

פעיל במטה "המחנה הממלכתי" בשיחה עם "מעריב": "אכזבה קשה שוררת במטה המחנה הממלכתי בכפר המכבייה ברמת גן. המדגם מאוד מאכזב, בשטח התחושה הייתה הרבה יותר טובה, ואני מקווה שהתוצאה תהיה הרבה יותר טובה", אמר פעיל המחנה הממלכתי. מרבית הנוכחים בינתיים באולם, בעיקר צוותי תקשורת רבים, בעיקר ראשי הרשימה שממתינים לעדכון התוצאות, רק אז יישאו דברים".