בדרך לניצחון סוחף: בוועדת הבחירות המרכזית הסתיימה הערב (חמישי) ספירת הקולות. לאחר ספירת כל ההקולות, הליכוד נותר במקום הראשון עם 32 מנדטים, יש עתיד לאחר מכן עם 24 מנדטים. הציונות הדתית ועוצמה יהודית היא המפלגה השלישית בגודלה עם מספר שיא של 14 מנדטים.

המחנה הממלכתי עם 12 מנדטים, ש"ס 11 מנדטים ויהדות התורה עם שבעה מנדטים. ליברמן בזכות המעטפות הכפולות לשבעה מנדטים, רע"מ וחד"ש-תע"ל עם חמישה. מפלגת העבודה נועלת את הרשימה עם ארבעה מנדטים.  מרצ נותרה סופית מחוץ לכנסת הקרובה, כך גם בל"ד והבית היהודי.

בעקבות כך, גוש נתניהו מתקדם לעבר הקמת ממשלה עם 64 מנדטים. לפיד התקשר לנתניהו וברך על נצחונו בבחירות. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי לפיד הנחה את כל זרועות משרדו להכין העברת שלטון מסודרת: "מדינת ישראל היא מעל לכל שיקול פוליטי. מאחל לנתניהו בהצלחה למען עם ישראל ומדינת ישראל".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

יאיר לפיד (צילום: REUTERS/Nir Elias)
יאיר לפיד (צילום: REUTERS/Nir Elias)

לאחר שהחלה ספירת המעטפות הכפולות, בליכוד מתלוננים וטוענים על כך שמונעים מנציגיהם לפקח על הליך הספירה. עו״ד אילן בומבך, סגן יו״ר ועדת הבחירות המרכזית מטעם הליכוד פנה למנכ״לית ועדת הבחירות, אורלי עדס, בדרישה להסיר מיידית את החציצה ולאפשר לו ולהשגיח על הליך ספירת המעטפות. עד כה בקשתו סורבה.

יו"ר עתיד ראש הממשלה יאיר לפיד יכנס היום אחר הצהריים ישיבת סיעה ראשונה מאז נודעו תוצאות הבחירות, ועם פרסום התוצאות הסופיות הוא צפוי להתקשר ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו ולברך אותו על ניצחונו. ביש עתיד אומרים כי לפיד הנחה את לשכת ראש הממשלה ושרי יש עתיד להיערך להעברת השלטון באופן אחראי ומסודר, לטפל בכל פניות הציבור הפתוחות, ולהפגין אחריות על כל הנושאים עד הרגע האחרון.

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, תשא הערב בשעה 18:00 הצהרה ותתייחס לראשונה לתוצאות המאכזבות.