אתר "וואלה!" דיווח הערב (רביעי) כי פקידים אמריקאים בכירים אמרו שממשלו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אינו צפוי לעבוד עם יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, לאחר שהאחרון יתמנה לשר בממשלה שיקים בנימין נתניהו.

ארה"ב על הבחירות: "מצפים לעבוד עם הממשלה על האינטרסים המשותפים"

בן גביר הצהיר כי הוא מעוניין לכהן כשר לביטחון הפנים - תפקיד שהמחזיק בו מעורב בצורה אינטנסיבית בשורה של שיתופי פעולה ומגעים בין ישראל לארה"ב - גם בתחום המדיני בנוגע לירושלים, גם בתחום האזרחי בסוגיית הוויזות לארה"ב וגם בתחום שיתוף הפעולה הביטחוני.

שר החוץ האמריקאי אנטוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן רמזו במהלך פגישותיהם עם הנשיא הרצוג בשבוע שעבר בוושינגטון כי קיימת האפשרות שממשל ביידן לא יעבוד עם בן גביר ועם גורמי ימין קיצוני אחרים שיהיו בעלי תפקידים בממשלה.
 
בכירים ישראלים ואמריקאים אמרו כי בלינקן וסאליבן ציינו שממשל ביידן יעבוד עם הממשלה הנבחרת בישראל אבל ייתכן כי יתקשה לעבוד עם פוליטיקאים ספציפיים אותם לא ציינו בשמותיהם.
 
ממשל ביידן מודאג במיוחד מההתבטאויות והעמדות הגזעניות של בן גביר וחברי מפלגתו נגד פלסטינים בגדה המערבית ובמזרח ירושלים ונגד ערבים אזרחי ישראל.
 
הפקידים אמרו כי לא התקבלה עדיין החלטה רשמית לגבי בן גביר, אך ציינו כי בדיונים שהתקיימו בנושא לפני הבחירות הכוונה הייתה לא לעבוד איתו אם ימונה כשר בממשלה.
 
לא ברור עדיין האם ממשל ביידן ינקוט באותה מדיניות גם כלפי ח"כ בצלאל סמוטריץ' וכלפי חברים נוספים במפלגותיהם אם אלה ימונו לשרים.

שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס, אמר בתגובה: "שמחנו לראות אחוז הצבעה גבוה כל כך בבחירות לכנסת. מוקדם מדי לשער מה יהיה ההרכב המדויק של הקואליציה הבאה כל עוד לא הסתיימה באופן סופי ספירת כל הקולות. אנחנו מצפים להמשיך ולעבוד עם ממשלת ישראל על האינטרסים והערכים המשותפים שלנו".

גורמים בעוצמה יהודית מסרו בתגובה כי "הקמפיין הבלתי דמוקרטי שהשמאל הישראלי מנסה לסחוף אליו ממשיך. אנחנו יודעים היטב מי בישראל מנסה להסית את האמריקאים להתערב בדמוקרטיה הישראלית ומה האינטרסים שלו".