ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התראיין הבוקר (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM, והתייחס לתוצאות הבחירות ולניצחון גוש הימין בראשות נתניהו, שעומד להחזיר אותו לכס ראש הממשלה.

היום שאחרי: אלו חברי הכנסת שעשוים להתמנות לשרים בממשלת נתניהו
לאחר התוצאות הסופיות: כך תיראה הכנסת ה-25

"מבחינת המספרים זה מה שהיה צפוי פלוס מינוס", אמר אולמרט על תוצאות הבחירות בפתח דבריו, "ההיבט הפוליטי של התוצאה יכל להיות שונה, אבל אין ספק שזה המשקל שיש לגוש שנתניהו מייצג אותו. זה בערך חמישים אחוזים מתושבי המדינה, חמישים אחוזים אחרים חושבים אחרת. התוצאה הפוליטית נותנת את העדיפות שמאפשרת לנתניהו להקים ממשלה בראשותו". 

"אני חושב שנתניהו הוא איש רע, הוא איש ללא ספק שגרם נזק אדיר לחברה הישראלית, פילג אותה והעלים חלקים ניכרים בה", הוסיף, "זה בהחלט מאוד מטריד אותי, אני חושב שמה שחוזר להנהגת המדינה זה לאו דווקא נתניהו, אלא הרכב הכוחות הפוליטיים שהוא עומד בראשם וההשפעה הברורה שצפויה להיות לגורמים רדיקליים קיצוניים גזעניים הומופובים, שינסו להטביע את חותמם על מה שיקרה במדינה. זה בהחלט מקור לדאגה".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לאחר מכן ציין אולמרט כי "מתברר שלא רק לחלק גדול מאיתנו במדינת ישראל, אנחנו כבר שומעים רמיזות לדאגה שזה מעורר בקרב גורמים שאוהדים את מדינת ישראל בעולם ומזהירים מפני משמעות בחירתם של אנשים כאלה לעמדות בחירות במדינת ישראל. לפי הערכתי יש לממשלה הצפויה הזו מסלול צפוי שנתניהו ישתף פעולה עם השותפים החדשים שלו, ההומופובים, שונאי הערבים, גזענים, שונאי הלהט"בים, אלו שרוצים לגרש מהמדינה את אלה שיגידו אותם כבלתי נאמנים. אני רק אומר שלפי דעתי לנתניהו אין אומץ ולא יהיה לו אומץ לעשות את המהלכים האלו. הסכנה קיימת אבל נתניהו בסופו של דבר אדם חלש, כפי שהבן שלו הגדיר אותו, שאין לו את האומץ לעשות את המהלך הזה".

"נתניהו יכנס מהר מאוד לעימות חריף, קשה ומטלטל בתוך המערכת, בתוך הבלוק שהוא מנהיג אותו. צפויים ימים מעניינים וסוערים במקרה שההתפתחות תהיה כפי שאני מעריך אותה - שלא יהיה לו אומץ לבצע את המהלכים הללו שיערערו את שלטון החוק בישראל, שיערערו את הבסיס הדמוקרטי, שינקטו מהלכים אגרסיביים ואלימים כלפי אוכלוסיות שיוגדו כבלתי נאמנות על ידי שופטי המוסר", טען.

"לפי דעתי לנתניהו אין אומץ לעשות את זה משום שהוא יודע שהמחיר שישראל תשלם יהיה מחיר שמדינת ישראל לא יכולה לעמוד בו", אמר אולמרט, "לא רק בגלל הטלטלה הפנימית שזה יעורר אלא בגלל התגובות הבינלאומיות שיהפכו את מדינת ישראל למדינה מבודדת על ידי אלה שבאופן מסורתי היו גדולי תומכיה. זה לא פלא שהרמיזות לכך מגיעות בראש ובראשונה מארה"ב עוד לפני שנודעו תוצאות הבחירות".

לסיום, התייחס אולמרט למפלתה של מרצ בבחירות וטען כי "לפי דעתי מרצ הפסידה בבחירות משום שהנהגתה לא הצליחה להנהיג את המפלגה הזו. לקחת את מיכאלי עכשיו ולהפוך אותה למי שאשם בתוצאות הבחירות זה שטחי, לא רציני, לא משקף את המציאות הפוליטית, לא משקף את העובדה שמדובר כאן במפלגה בעלת שורשים היסטוריים במדינת ישראל. מפלגת מרצ שהייתה מפלג היציבה במשך הרבה מאוד שנים, שלא הצליחה להעמיד הנהגה ולהעביר מסרים שיגרמו לכך שעוד 5 אלף אנשים יצביעו בעדה. אני מציע לכל הגורמים שעוסקים הבטחת האשמות להרגיע – התוצאות של הבחירות ברורות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM