לאחר ניצחון גוש נתניהו בבחירות, חשש כבד נוצר אצל חלקים בציבור, ביניהם קהילת הלהט"ב. דבר שהגביר אף יותר את חששות אלו הייתה התבטאותו מוקדם יותר היום (שישי) של חבר הכנסת אבי מעוז (נעם), שאמר בריאיון שקיים לגלי צה"ל כי הממשלה החדשה "תבחן את האפשרות לבטל את מצעד הגאווה ולבטל הטבות וזכויות אחרות של קהילת הלהט"ב".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לאור זאת ובניסיון הרגיע את חלקים אלו בציבור, הדגיש היום ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, בשיחות סגורות כי "לא תהיה שום פגיעה במצעדי הגאווה או בסטטוס קוו הקשור בקהילת הלהט"ב".

בהתבטאותו השנויה במחלוקת, הוסיף מעוז: "נבחן את ביטול מצעד הגאווה מבחינה משפטית. מי עושה בפרהסיה הציבורית מצעד שכל כולו פרובוקציות? אתה יודע כמה מצעד כזה בירושלים פוגע בנו?".

האגודה למען הלהט״ב מסרה בתגובה: ״כל ניסיון לפגיעה בזכויות להט״ב או במרקם החיים שלנו - בחקיקה, בתקציבים, בנהלים ובמדיניות שלטונית - יענה בתגובה ציבורית רחבה. ראש הממשלה הנבחר נתניהו, הכרזת ערב הבחירות: 'אהיה ראש הממשלה של כולם', ולכן חובת ההוכחה היא עליך. את ההתייחסות לאיומים מצד שותפיך הקואליציוניים לפגיעה ב"סטטוס קוו" של הקהילה הגאה אנו מצפים ומצפות שתעשה בפומבי, ולא כהדלפה מתוך שיחות סגורות״.