בן כספית וינון מגל שוחחו הבוקר (ראשון) בפתח תוכניתם ב-103FM על האירועים האחרונים במערכת הפוליטית, והזכירו את הראיון של חברת הכנסת מירי רגב בתוכנית "פגוש את העיתונות". בראשית השיחה, מגל התייחס לראיון, ואמר: "שמעתי שקיבלת ספר", כספית השיב לו: "מירי רגב חשבה שהיא תשפיל אותי. במובן מסוים הרגשתי מושפל כי הרגשתי קרבה גדולה לנתניהו כי אני מקבל משהו בחינם. זה לא שבוע חדש, זה עידן חדש, העידן שלכם".

מגל: "בסוף כל אחד חזר למקומו הטבעי. ביבי לתפקיד רה"מ, לפיד לאופוזיציה, וממשיכים מכאן. הייתה אפיזודה של שינוי שהיה צריך, היה צריך את השינוי, גם נתניהו היה צריך כנראה קצת להתאוורר ולגעת ברחוב, לשמוע מה אנשים חושבים עליו, שכולנו נראה אם נתניהו לא בשלטון. עם ישראל אמר את דברו וממשיכים הלאה".

כספית: "בעידן הזה, בשנה וחצי הכל כך גרועות האלה, אתם תקבלו את המדינה בעוד רבע שעה עם 0 גירעון, כמעט 0 אבטלה, אינפלציה שהיא מחצית ממה שיש באירופה וארה"ב, אין הסכם גרעין באיראן, גוב האריות מפורקת, אין רקטות מעזה, החיטה צומחת שוב. הקציר בעוטף עזה עבר בעוטף עזה בלי גבעול שנשרף אחרי 50 אלף דונם שרופים. אני אומר לך מכל הלב, ניצחתם תמשלו, אנחנו לא מטילים ספק כמו שאתם הטלתם. אם אתה שואל אותי, סמוטריץ' צריך להיות שר אוצר, נשבע לך שאני רציני, בן גביר שר ביטחון פנים, ועכשיו נראה מה תעשו. המפתחות בפנים".

מגל: "העובדה שהקולות של ימינה הלכו לציונות הדתית מראה כמה גנבו את הקולות האלה. בשתי הממשלות האחרונות הייתה הטלת ספק כי היו בהן חלקים לא אורגניים ואנשים יצאו לרחוב כדי ללחוץ על גנץ. היו נקודות חולשה. לגבי השנה השקטה ביותר, חבר שלך אלון בן דוד כתב את זה על שדרות, חברים: היו 1,500 רקטות ו-25 נרצחים בשנה האחרונה, הדרום לא במשילות. איפה אתם חיים? על מה אתם מדברים? לא רקטה אחת כמו שאמרת. השאלה הגדולה בממשלה היא מי יהיה שר המשפטים, האם יריב לוין, האם סמוטריץ', אמסלם, אוחנה, קיש, לפי שר המשפטים תיקבע הממשלה הבאה. תודה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>

כספית: "לגבי הרקטות. מכובדי, 1,500 הרקטות נורו במהלך שלושה ימים במבצע עלות השחר. מבצעים זה מבצעים. זו הפעם הראשונה מאז 2008-2009 שישראל יצאה למבצע עזה, הוא היה מוצלח, נכנסנו בזמן, עשינו תחבולה, יצאנו בזמן, וניצחנו. אתה מודד את השנה ורבע במספר הצבע אדום לאורך כל השנה, וחוץ מאותו מבצע, כל השנה הייתה שקטה, אף בלון לא נורה וזה דבר פשוט. מדיניות חכמה מאוד שהנהיג בנט והמשיך לפיד, שעל כל בלון הם מקלבים 10 טון פצצות, ולכן הם הפסיקו. בצד השני, צופר כלכלי גדול, פועלים מעזה נכנסים, הם יודעים שיש להם מה להפסיד, וזה הצליח".

בהמשך, הם שוחחו על יוקר המחייה, ועל הבטחתו של בנימין נתניהו על הקפאת המשכנתאות. כספית אמר: "אני משלם ארנונה מאוד גבוה ואני מחכה להקפאתה, יוקר המחיה לא כזה מטריד אותי מכיוון שאני משתכר לא רע, אך נתניהו הבטיחו שיוריד דרסטית את המחירים. אני מדבר חיובי, אני מחכה".

מגל: " עכשיו תתחילו לטפל בעניינים האלה, עכשיו פתאום מעניין אתכם יוקר המחיה והמחירים בסופר. תודה שבאתם, נשב ונצחק כי אנחנו לא מאמינים לכם שזה באמת מעניינים אתכם. מה שמעניין אתכם זה השלטון, זה הסיפור. תתחילו לעשות תחקירים, עכשיו יעשו שלושה תחקירים עוקבים - העוני בישראל. הצחקתם אותנו אחרי התקופה הזאת, נפלתם על המנהיג הלא נכון. הוא קורץ מחומר שאתם לא מכירים. אתם הפלתם את מרצ, זה העונש שלכם, כל כך מגיע לכם".

כספית: "לגבי השמאל, לא צריך להוסיף אף מילה. לשמאל תמיד הייתה ידיעה אובדנית. לכולם מותר לעשות געוואלד, רק לערבים לא. אם אתה רוצה לרקוד על הדם תרקוד"


סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm